Internationale brands går Cradle to Cradle

Forbrugere ønsker i stigende grad at handle sundt og ansvarligt, og forbrugere i både Mellemøsten, Asien, USA og Europa lægger mere og mere vægt på, at virksomheder kan fremvise dokumentation for bæredygtigheden.

Derfor går flere og flere brands efter en Cradle to Cradle certificering, da man med certifikatet i hånden kan svare på alle spørgsmålene på én gang, og det er en af årsagerne til, at antallet af Cradle to Cradle produkter på markedet er støt stigende. Der er allerede over 8.000 certificerede produkter verden over.

Flere store brands er netop kommet på listen med Cradle to Cradle certificerede produkter. L’Oreal har lanceret en Garnier hudplejeserie, G Star markedsfører “The most sustainable jeans ever”, Wolford er netop her i juli kommet med en lingerie- og strømpeserie, og C&A sælger nu ”komposterbare t-shirts”.

Der kommer også nye danske Cradle to Cradle certificerede virksomheder til, senest den internationale tæppefabrik Dansk Wilton.

Se alle Cradle to Cradle certificerede produkter i online registeret her: https://www.c2ccertified.org/products/registry

KLS PurePrint og Australien

Der er også international interesse for KLS PurePrints produkter. Senest har vi trykt en brochure for det australske brand ELEVEN Australia. ELEVEN Australia sælger high quality hårprodukter, der samtidig er veganske, helt fri for parabener og pakket i bæredygtig emballage. Brochuren som ses på billedet, anvendes til virksomhedens markedsføring i Europa.