KLS PurePrint deltager i FSC® Ugen 2024
I FSC Ugen 2024 sætter NGO’er og virksomheder i hele Norden fokus på betydningen af de valg, vi alle træffer i hverdagen. Når du vælger FSC®, er du f.eks. med til at gøre en forskel for natur, dyreliv og mennesker i verdens skove. FSC®-mærket sikrer ikke bare skov for fremtidige generationer, men certificeringen også handler om at beskytte truede dyre-og plantearter, og FSC® sikrer skovarbejderes rettigheder i hele verden.
Hos KLS PurePrint har vi valgt at deltage i FSC Ugen 2024, fordi klodens natur er vigtig for os. Det er vigtigt at sikre skovene for fremtiden, og derfor bakker vi op om at sætte ekstra fokus på mere ansvarlig brug af verdens skove. For os er skoven mere end træer, og specielt biodiversiteten er noget der har fyldt meget hos os de senere år, og noget vi gerne vil benytte FSC ugen i år til at sætte særligt fokus på. Og det nytter noget både når vi arbejder med biodiversitet på vores egne udearealer og i skoven, men det haster. Vi har været FSC-certificeret siden 2008, er medlem af FSC Danmark og arbejder aktivt med FSC®. Vores PurePrint papir og karton kommer fra FSC® certificerede skove i Europa, hvor der altid genplantes træer, når nogle fældes, samt andre kontrollerede kilder.
FSC Ugen 2024 løber fra den 18.-24. marts og du kan læse mere om kampagnen her
Danmarks næststørste rejsekoncern udskifter plastserveringsbakker til bakker i Cradle to Cradle-certificeret karton
Travelheart Family, Danmarks næststørste rejsekoncern, udskifter plastserveringsbakkerne, som vi kender fra flyrejsen, med serveringsbakker i Cradle to Cradle®-certificeret karton. Navnet vil du ikke genkende fra flybilletter eller rejsebeviser, men selskaberne...
KLS PurePrints CCO Kasper Larsen er Årets ESG Frontrunner 2024
På en solbeskinnet dag i maj løb Årets SMV awardshow af stablen. Blandt de nominerede i kategorien Årets ESG Frontrunner var Kasper Larsen fra KLS PurePrint, og på trods af det stærke felt, han var oppe i mod, blev det Kasper, som kunne kalde sig for Årets ESG...
Nye regler for emballage udfordrer kosmetikbranchen: Sådan arbejder Rudolph Care med bæredygtighed
Ny lovgivning fra EU tvinger kosmetikproducenter til at tage stilling til emballagen. Hos Rudolph Care ser man de nye krav som mulighed for at arbejde endnu mere bæredygtigt. Hvordan sælger man bedst sine dyre cremer i butikkerne? Et spørgsmål, som har givet utallige...