Hard Rock Café i kamp mod madspild
Hvilke initiativer har I gennemført i forhold til madspild?
”Vi har lavet en bioaffaldsaftale med nogle lokale firmaer, så al vores madaffald ikke ender på lossepladsen. I stedet sendes det ud til landbruget, som får gavn af alle de næringsstoffer, der er i maden. Derudover er vi i gang med på lang sigt at reducere vores emballageforbrug. Og nu tilbyder vi så også vore gæster den nye miljøvenlige doggybag, TreatBox.”
Hvorfor valgte I TreatBox?
”Store corporate virksomheder har ikke det bedste ry for at være miljøvenlige. Derfor tænkte vi, at TreatBox’en kunne have en positiv indvirkning på vores ry her i Danmark.”
Havde I nogle indvendinger til at begynde med?
”Nej det eneste var, at hvis vi skulle bruge den, så skulle den passe til vores look. Derfor har vi fået vores eget design på.”
Hvilke resultater forventer I at opnå
”Vi forventer at mindske vores madspild ved at reducere det, der bliver efterladt på tallerkenerne. Vi er kendt for store portioner, og det vil vi gerne blive ved med at være. Men samtidig vil vi ikke lave mad til skraldespanden. I stedet for ønsker vi, at vores gæster kan nyde resten af maden derhjemme. Derfor er TreatBox en rigtig god idé.”
Hvordan har gæsterne taget imod jeres initiativ?
”Den feedback vi har fået fra vores gæster er meget positiv. De er glade for, at vi har besluttet, at der skal så lidt mad i skraldespanden som muligt. Og så roser de os for at have valgt et dansk firma som leverandør.
Vores team er gode til at foreslå gæsterne at tage resten af maden med hjem, og vores plan er at give idéen videre til vores restauranter i andre lande, så de også kan tilbyde gæsterne TreatBox’en.”
Hvorfor skulle andre restauranter vælge Treatboxen?
”Det skal de pga. de miljømæssige aspekter og så fordi prisen er meget passende taget i betragtning, at vi giver dem væk gratis. Her synes vi prisen er meget fair. Og så er det en stor fordel, at man selv kan få sit design på boxen.”
Danmarks næststørste rejsekoncern udskifter plastserveringsbakker til bakker i Cradle to Cradle-certificeret karton
Travelheart Family, Danmarks næststørste rejsekoncern, udskifter plastserveringsbakkerne, som vi kender fra flyrejsen, med serveringsbakker i Cradle to Cradle®-certificeret karton. Navnet vil du ikke genkende fra flybilletter eller rejsebeviser, men selskaberne...
KLS PurePrints CCO Kasper Larsen er Årets ESG Frontrunner 2024
På en solbeskinnet dag i maj løb Årets SMV awardshow af stablen. Blandt de nominerede i kategorien Årets ESG Frontrunner var Kasper Larsen fra KLS PurePrint, og på trods af det stærke felt, han var oppe i mod, blev det Kasper, som kunne kalde sig for Årets ESG...
Nye regler for emballage udfordrer kosmetikbranchen: Sådan arbejder Rudolph Care med bæredygtighed
Ny lovgivning fra EU tvinger kosmetikproducenter til at tage stilling til emballagen. Hos Rudolph Care ser man de nye krav som mulighed for at arbejde endnu mere bæredygtigt. Hvordan sælger man bedst sine dyre cremer i butikkerne? Et spørgsmål, som har givet utallige...