Google: Trykte reklamer virker – De bruger det selv!
Det var derfor en herlig oplevelse, da vi her hos KLS PurePrint, som jo trods alt lever af at trykke fysiske produkter, modtog den fine direct mail fra Google med posten. Måske har du også selv modtaget reklamen. For sjovt nok satser Google nemlig ikke kun på webreklame men også på trykt markedsføring.
Men det er der også god mening i. En undersøgelse fra 2017 viser nemlig, at en kombination af reklametyperne skaber en bedre effekt end trykt og digital reklame hver for sig.
Undersøgelsen, som Postnord har foretaget i samarbejde med Hjaltelin Stahl, Ipsos og Neurons Inc, benyttede sig af neurovidenskabelige metoder såsom eyetracking og hjernescanning til at måle forbrugerens kognitive belastning, følelsesmæssige påvirkning og visuelle tiltrækningskraft, mens de præsenteres for trykte og digitale reklamer.
Ifølge undersøgelsen har mennesker nemmere ved at fokusere på trykt reklame. Trykt reklame vækker mere positive følelser, mens digitale reklamer skaber mere kognitiv stress og dermed også en svagere følelsesmæssig tilknytning til brandet. Derimod forstærkes effekten af brandkommunikationen, når modtageren først møder brandet på tryk og herefter digitalt.
Konkurrence: Vind kalender fra Danmarks Naturfredningsforening
Danmarks Naturfredningsforening er Danmarks største grønne organisation og kæmper for natur, miljø og klima. Hvert år udgiver Danmarks Naturfredningsforeningen Naturkalenderen: En fotokalender med smukke billeder fra den danske natur. Kalenderen produceres af...
Aarhus Symfoniorkester har udskiftet blomster med træer for at støtte den gode sag
Blomster og chokolade er klassiske gestus-gaver. Men hos non-profitorganisationen Plant et Træ, der siden 1988 har arbejdet med at plante flere træer i Danmark til gavn for miljø og klima, ønsker man at give et alternativ til virksomheder og kulturinstitutioner. Et...
Nye emballageafgifter: Sådan får I prisrabat
Fra 1. oktober 2025 træder det udvidede producentansvar for emballage i kraft i Danmark. Det betyder kort sagt, at alle virksomheder i Danmark, der sælger produkter med emballage eller producerer emballage, nu får ansvaret for, hvad der sker med emballagen, når den...