USA overrasker – officiel amerikansk anbefaling af Cradle to Cradle
Anbefalingen er en del af EPA’s nyligt udgivne retningslinjer for, hvilke standarder og miljømærker den private sektor og de amerikanske offentlige kontorer skal bruge, når de køber miljøvenlige produkter. Foreløbig gælder den 7 konkrete produktgrupper, specielt inden for bygge- og anlægssektoren.
”Anbefalingen er en fantastisk tillidserklæring til Cradle to Cradle, og den er med til yderligere at styrke vores troværdighed, ikke bare i USA men i hele verden.”, siger Susan Klosterhaus, Vice President, Cradle to Cradle Products Innovation Institute.”Cradle to Cradle nævnes i den bedste kategori af alle miljømærker, og fremhæves på grund af det cirkulære fokus. Vi er især stolte over at vi fremhæves på grund af vores skrappe krav og strenge produktstandard – og for at have et kompetent certificeringsorgan”, slutter Susan Klosterhaus.
Godt på vej i Danmark
Danmark har allerede adskillige virksomheder som er Cradle to Cradle certificerede, og flere er på vej. Både den offentlige sektor, organisationer og erhvervslivet er ved at få øjnene op for muligheden for at anvende Cradle to Cradle i deres arbejde for en mere bæredygtig profil. KLS PurePrint er et af kun tre trykkerier i verden med en Cradle to Cradle certificering. Vi har fået mere end 100 nye bæredygtige kunder siden certificeringen for halvandet år siden.
Danmarks næststørste rejsekoncern udskifter plastserveringsbakker til bakker i Cradle to Cradle-certificeret karton
Travelheart Family, Danmarks næststørste rejsekoncern, udskifter plastserveringsbakkerne, som vi kender fra flyrejsen, med serveringsbakker i Cradle to Cradle®-certificeret karton. Navnet vil du ikke genkende fra flybilletter eller rejsebeviser, men selskaberne...
KLS PurePrints CCO Kasper Larsen er Årets ESG Frontrunner 2024
På en solbeskinnet dag i maj løb Årets SMV awardshow af stablen. Blandt de nominerede i kategorien Årets ESG Frontrunner var Kasper Larsen fra KLS PurePrint, og på trods af det stærke felt, han var oppe i mod, blev det Kasper, som kunne kalde sig for Årets ESG...
Nye regler for emballage udfordrer kosmetikbranchen: Sådan arbejder Rudolph Care med bæredygtighed
Ny lovgivning fra EU tvinger kosmetikproducenter til at tage stilling til emballagen. Hos Rudolph Care ser man de nye krav som mulighed for at arbejde endnu mere bæredygtigt. Hvordan sælger man bedst sine dyre cremer i butikkerne? Et spørgsmål, som har givet utallige...