Bæredygtige bakkeservietter til McDonald’s

At tænke bæredygtighed ind i strategien er efterhånden et must-have for alle virksomheder. McDonald’s har i flere år arbejdet for at minimere deres miljøpåvirkning, og nu tager de endnu et skridt.

McDonald’s har indgået et samarbejde med KLS PurePrint, som betyder, at alle deres bakkeservietter fremover er 100 % bæredygtige og fri for skadelige kemikalier.

– McDonald’s har som alle andre virksomheder en forpligtelse til at minimere vores påvirkning af miljøet. Det ansvar tager vi meget alvorligt. Derfor stiller vi høje krav til både vores egen virksomhed og vores leverandører om bæredygtighed og har ambitiøse mål på bl.a. emballage, siger Kim Bagdonas Jørgensen, Head of Media and Digital, McDonald’s Danmark.

– Da vi fandt ud af, at KLS PurePrint kunne trykke vores bakkeservietter 100 % bæredygtigt og helt uden skadelige kemikalier og tungmetaller, var det ikke svært for os at beslutte, at det ville være det helt rigtige for McDonald’s og vores gæster. Vi er derfor gået over til PurePrint på bakkeservietterne i alle de nordiske lande og glæder os over, at vi er kommet endnu et skridt nærmere en helt bæredygtig virksomhed.

Økologipionerer er gået fra gris til plante

Økologipionerer er gået fra gris til plante

I 2019 stiftede ægteparret Fie Graugaard og Ulrich Kern-Hansen virksomheden Organic Plant Protein, efter at have solgt deres andel i fødevarevirksomheden Hanegal, som de startede tilbage i 1994. Det var her, at ideen om at producere teksturerede planteproteiner opstod...

læs mere
Konkurrence: Vind Emballage hvidbog

Konkurrence: Vind Emballage hvidbog

Vi udlodder 5 eksemplarer af Emballage hvidbogen! KLS PurePrint har i samarbejde med bestyrelsesmedlem Gitte Haar, leder af Center for Cirkulær Økonomi, udgivet en Emballage hvidbog, som gennemgår de forskellige materialer til brug for emballage og opstiller nogle...

læs mere
KlimaMad.DK sælger helt vilde produkter

KlimaMad.DK sælger helt vilde produkter

I Aarhus ligger den lille virksomhed KlimaMad.DK, som siden starten i 2020 har arbejdet med visionen om, at det vil have en afgørende effekt på klimaet, hvis forbrugerne har mulighed for at vælge mellem klimavenlige fødevarer kontra mindre klimavenlige fødevarer....

læs mere
0
    0
    Kurv
    Din kurv er tomTilbage