Danske Spil styrker arbejdet med bæredygtighed

Når der skal sendes materiale ud til Danske Spils forhandlere i Danmark, er der ikke kun tale om en lille håndfuld. Samlet set sendes der nemlig plakater og andet POS materiale ud til ca. 2.600 forskellige forhandlere som kiosker og dagligvarebutikker. Det kræver derfor en vis mængde tryksager, som efter initiativ fra Henrik Mersebak, Retail Manager hos Danske Spil, nu bliver trykt bæredygtigt.

Bevidstheden spreder sig ud i virksomheden

”I Danske Spil har vi en miljørapport, så hele vores etiske retningslinjer internt har en øget bevidsthed om bæredygtighed”.

Den er ifølge Henrik ved at sprede sig og finde sit indpas i forskellige leder og kanter af virksomheden. Men som et stort hus med mange forskellige afdelinger og ansvarsområder er det noget, der sker gradvist.

”Det spredes hele tiden i virksomheden og vægtes højere og højere. Vi er f.eks. ved at udskifte vinduer i vores bygning, så vi bruger mindre energi; vi tænker over at bruge genanvendeligt plastik så meget som vi kan; og i kantinen her under corona, hvor folk har hentet maden og taget den med, bruges der kun genanvendeligt materiale til alt emballage og bestik”, beskriver Henrik det.

”Selv sidder jeg som indkøber af tryksager og tænker ’hvad kan jeg gøre i forhold til bæredygtighed?’, og det er her hvor KLS PurePrint er kommet på banen”, fortsætter han.

Bæredygtigt tryk

“Personligt fik jeg øjnene op for bæredygtigt tryk, da jeg bestilte nogle kaffekapsler og så, at kartonen de var i, var 100% bionedbrydelig. Derefter var jeg inde og google og se, hvem der havde leveret det og fandt frem til KLS PurePrint den vej igennem. Og efter nogle gode møder har vi så startet samarbejdet op med forskellige produktioner af tryksager”, fortæller Henrik.

Det eneste han i første omgang vidste om trykkeriet var, at det var bæredygtigt:

”Jeg vidste ikke så meget inden mødet med dem, men blev meget hurtigt imponeret over deres historie og hele rejsen mod en Cradle-to-Cradle certificering. Så jeg bad dem om at byde ind på forskellige opgaver for at holde priserne op imod vores forrige, og det viste sig, at de var meget konkurrencedygtige. Og når man står med næsten to identiske priser og skal vælge, er det klart et parameter som miljøbevidsthed, der spiller ind. Så man kan godt sige, at valget var lidt en no-brainer”, afslutter Henrik.    

Coop udgiver magasin med 185 bæredygtige handlinger

Coop udgiver magasin med 185 bæredygtige handlinger

  Når man har beskæftiget sig med ansvarlighed i over 150 år, kan det være svært at overskue de mange bæredygtige initiativer, man har sat i gang. Det er ikke desto mindre hvad de har forsøgt at gøre hos Coop, hvor de har udgivet et magasin med 185 ansvarlige...

læs mere
Spis chokolade med god samvittighed

Spis chokolade med god samvittighed

4,2 kilo. Så meget chokolade spiser vi danskere i gennemsnit om året. Vi elsker med andre ord de små himmerigsmundfulde, der desværre har en uheldig tendens til at sætte sig på hofterne. Men selvom chokoladeindtaget har det med at sætte sig på vægten, behøver det ikke...

læs mere
0
    0
    Kurv
    Din kurv er tomTilbage