Google: Trykte reklamer virker – De bruger det selv!

Google er mester i digital markedsføring. Flertallet af danske virksomheder bruger Google AdWords som en del af deres markedsføring, og Google bruger selvfølgelig også AdWords for at reklamere for AdWords. Men selv for Google er webreklame ikke nok.

Det var derfor en herlig oplevelse, da vi her hos KLS PurePrint, som jo trods alt lever af at trykke fysiske produkter, modtog den fine direct mail fra Google med posten. Måske har du også selv modtaget reklamen. For sjovt nok satser Google nemlig ikke kun på webreklame men også på trykt markedsføring.

Men det er der også god mening i. En undersøgelse fra 2017 viser nemlig, at en kombination af reklametyperne skaber en bedre effekt end trykt og digital reklame hver for sig.

Undersøgelsen, som Postnord har foretaget i samarbejde med Hjaltelin Stahl, Ipsos og Neurons Inc, benyttede sig af neurovidenskabelige metoder såsom eyetracking og hjernescanning til at måle forbrugerens kognitive belastning, følelsesmæssige påvirkning og visuelle tiltrækningskraft, mens de præsenteres for trykte og digitale reklamer.

Ifølge undersøgelsen har mennesker nemmere ved at fokusere på trykt reklame. Trykt reklame vækker mere positive følelser, mens digitale reklamer skaber mere kognitiv stress og dermed også en svagere følelsesmæssig tilknytning til brandet. Derimod forstærkes effekten af brandkommunikationen, når modtageren først møder brandet på tryk og herefter digitalt.

Redesign har pustet nyt liv i medlemsblad

Redesign har pustet nyt liv i medlemsblad

Når Astma-Allergi Danmark fire gange om året sender medlemsbladet Astma+Allergi ud til over 10.000 medlemmer, skal det være letlæseligt, relevant og af høj visuel og materialemæssig kvalitet. KLS PurePrint har i mange år stået for at trykke magasinet, og nu har...

læs mere
Socialt ansvar i praksis

Socialt ansvar i praksis

Hos KLS PurePrint er social ansvarlighed ikke bare noget, vi taler om – det er noget, vi handler på. Vi mener, at virksomheder spiller en vigtig rolle i at skabe muligheder for mennesker, der har svært ved at finde fodfæste på arbejdsmarkedet. Derfor har vi gennem...

læs mere