Google: Trykte reklamer virker – De bruger det selv!

Google er mester i digital markedsføring. Flertallet af danske virksomheder bruger Google AdWords som en del af deres markedsføring, og Google bruger selvfølgelig også AdWords for at reklamere for AdWords. Men selv for Google er webreklame ikke nok.

Det var derfor en herlig oplevelse, da vi her hos KLS PurePrint, som jo trods alt lever af at trykke fysiske produkter, modtog den fine direct mail fra Google med posten. Måske har du også selv modtaget reklamen. For sjovt nok satser Google nemlig ikke kun på webreklame men også på trykt markedsføring.

Men det er der også god mening i. En undersøgelse fra 2017 viser nemlig, at en kombination af reklametyperne skaber en bedre effekt end trykt og digital reklame hver for sig.

Undersøgelsen, som Postnord har foretaget i samarbejde med Hjaltelin Stahl, Ipsos og Neurons Inc, benyttede sig af neurovidenskabelige metoder såsom eyetracking og hjernescanning til at måle forbrugerens kognitive belastning, følelsesmæssige påvirkning og visuelle tiltrækningskraft, mens de præsenteres for trykte og digitale reklamer.

Ifølge undersøgelsen har mennesker nemmere ved at fokusere på trykt reklame. Trykt reklame vækker mere positive følelser, mens digitale reklamer skaber mere kognitiv stress og dermed også en svagere følelsesmæssig tilknytning til brandet. Derimod forstærkes effekten af brandkommunikationen, når modtageren først møder brandet på tryk og herefter digitalt.

Første B-Corp certificerede pengeinstitut i Danmark

Første B-Corp certificerede pengeinstitut i Danmark

Bæredygtighed betyder alt for Merkur Andelskasse. Så kort kan det siges. I de 39 år banken har eksisteret, har den udelukkende baseret sin forretning på at være til gavn og på at undgå at gøre skade på mennesker, natur og miljø. ”Vi har i Merkur arbejdet med...

læs mere
Klimakompensation: hvorfor giver det mening?

Klimakompensation: hvorfor giver det mening?

Det har gennem en lang årerække været muligt for virksomheder at klimakompensere, og derved blive CO2-neutrale. Klimakompensation er ikke uproblematisk, og opkøb af CO2-kvoter er kontroversielt, men hvorfor kan det give god mening? Først og fremmest er det vigtigt at...

læs mere
0
    0
    Kurv
    Din kurv er tomTilbage