Google: Trykte reklamer virker – De bruger det selv!

Google er mester i digital markedsføring. Flertallet af danske virksomheder bruger Google AdWords som en del af deres markedsføring, og Google bruger selvfølgelig også AdWords for at reklamere for AdWords. Men selv for Google er webreklame ikke nok.

Det var derfor en herlig oplevelse, da vi her hos KLS PurePrint, som jo trods alt lever af at trykke fysiske produkter, modtog den fine direct mail fra Google med posten. Måske har du også selv modtaget reklamen. For sjovt nok satser Google nemlig ikke kun på webreklame men også på trykt markedsføring.

Men det er der også god mening i. En undersøgelse fra 2017 viser nemlig, at en kombination af reklametyperne skaber en bedre effekt end trykt og digital reklame hver for sig.

Undersøgelsen, som Postnord har foretaget i samarbejde med Hjaltelin Stahl, Ipsos og Neurons Inc, benyttede sig af neurovidenskabelige metoder såsom eyetracking og hjernescanning til at måle forbrugerens kognitive belastning, følelsesmæssige påvirkning og visuelle tiltrækningskraft, mens de præsenteres for trykte og digitale reklamer.

Ifølge undersøgelsen har mennesker nemmere ved at fokusere på trykt reklame. Trykt reklame vækker mere positive følelser, mens digitale reklamer skaber mere kognitiv stress og dermed også en svagere følelsesmæssig tilknytning til brandet. Derimod forstærkes effekten af brandkommunikationen, når modtageren først møder brandet på tryk og herefter digitalt.

Hvad betyder coronakrisen for KLS PurePrint?

Hvad betyder coronakrisen for KLS PurePrint?

I forlængelse af regeringens udmelding sker følgende hos KLS PurePrint. Vi vil fortsat producere som normalt, og alle leverancer vil derfor blive leveret som aftalt. Vi er i dialog med vores leverandører, og forventer ikke på nuværende tidspunkt at råvarer bliver en...

læs mere
Hjælp til børnehygge

Hjælp til børnehygge

I disse tider, hvor rigtig mange mennesker må gå derhjemme, kan tiden godt blive lang – ikke mindst for børnene. Derfor vil vi gerne hjælpe til at gøre tiden lidt mere hyggelig for både forældre og børn – til en rigtig god pris! Vi har trykt nogle rigtig fine...

læs mere
9-årig iværksætter skaber Puzzle2learn

9-årig iværksætter skaber Puzzle2learn

”Vi var til skolehjemsamtale, og da vi kom ind i lokalet, lå der på bordet et papir foran os, hvor ti-tabellen var tegnet på. Det undrede vi os lidt over og spurgte læreren: ’Det ser da meget spændende ud. Er det det, de lærer i skolen?’ ’Ja, det er det’, svarer han,...

læs mere