Google: Trykte reklamer virker – De bruger det selv!

Google er mester i digital markedsføring. Flertallet af danske virksomheder bruger Google AdWords som en del af deres markedsføring, og Google bruger selvfølgelig også AdWords for at reklamere for AdWords. Men selv for Google er webreklame ikke nok.

Det var derfor en herlig oplevelse, da vi her hos KLS PurePrint, som jo trods alt lever af at trykke fysiske produkter, modtog den fine direct mail fra Google med posten. Måske har du også selv modtaget reklamen. For sjovt nok satser Google nemlig ikke kun på webreklame men også på trykt markedsføring.

Men det er der også god mening i. En undersøgelse fra 2017 viser nemlig, at en kombination af reklametyperne skaber en bedre effekt end trykt og digital reklame hver for sig.

Undersøgelsen, som Postnord har foretaget i samarbejde med Hjaltelin Stahl, Ipsos og Neurons Inc, benyttede sig af neurovidenskabelige metoder såsom eyetracking og hjernescanning til at måle forbrugerens kognitive belastning, følelsesmæssige påvirkning og visuelle tiltrækningskraft, mens de præsenteres for trykte og digitale reklamer.

Ifølge undersøgelsen har mennesker nemmere ved at fokusere på trykt reklame. Trykt reklame vækker mere positive følelser, mens digitale reklamer skaber mere kognitiv stress og dermed også en svagere følelsesmæssig tilknytning til brandet. Derimod forstærkes effekten af brandkommunikationen, når modtageren først møder brandet på tryk og herefter digitalt.

Vind bogen Smag på Naturen

Vind bogen Smag på Naturen

  Vi udlodder fem eksemplarer af Naturskoleforlagets nyeste bog Smag på Naturen. KLS PurePrint trykker Naturskoleforlagets bøger, som igennem billeder og tekst lærer børn om den danske natur. I den nyeste bog i serien, Smag på Naturen, lærer de mindste hvordan...

læs mere
KLS PurePrint er en del af Science Based Targets Nature

KLS PurePrint er en del af Science Based Targets Nature

  Måske du har hørt om Science Based Targets? Et globalt netværk, bestående af mere end 80 nonprofitorganisationer og missionsdrevne virksomheder, som fokuserer på et tæt samarbejde mellem virksomheder og klimaeksperter, for at sikre, at virksomhedens klimamål...

læs mere