Google: Trykte reklamer virker – De bruger det selv!

Google er mester i digital markedsføring. Flertallet af danske virksomheder bruger Google AdWords som en del af deres markedsføring, og Google bruger selvfølgelig også AdWords for at reklamere for AdWords. Men selv for Google er webreklame ikke nok.

Det var derfor en herlig oplevelse, da vi her hos KLS PurePrint, som jo trods alt lever af at trykke fysiske produkter, modtog den fine direct mail fra Google med posten. Måske har du også selv modtaget reklamen. For sjovt nok satser Google nemlig ikke kun på webreklame men også på trykt markedsføring.

Men det er der også god mening i. En undersøgelse fra 2017 viser nemlig, at en kombination af reklametyperne skaber en bedre effekt end trykt og digital reklame hver for sig.

Undersøgelsen, som Postnord har foretaget i samarbejde med Hjaltelin Stahl, Ipsos og Neurons Inc, benyttede sig af neurovidenskabelige metoder såsom eyetracking og hjernescanning til at måle forbrugerens kognitive belastning, følelsesmæssige påvirkning og visuelle tiltrækningskraft, mens de præsenteres for trykte og digitale reklamer.

Ifølge undersøgelsen har mennesker nemmere ved at fokusere på trykt reklame. Trykt reklame vækker mere positive følelser, mens digitale reklamer skaber mere kognitiv stress og dermed også en svagere følelsesmæssig tilknytning til brandet. Derimod forstærkes effekten af brandkommunikationen, når modtageren først møder brandet på tryk og herefter digitalt.

Moving People inspirerer til bæredygtig transport

Moving People inspirerer til bæredygtig transport

Arbejder I også med medarbejdernes valg af transportmiddel, når de skal til og fra arbejde? Og kunne I bruge inspiration til at tage det næste skridt? Så er projektet Moving People måske relevant for jer. Formålet med projektet har været at inspirere virksomheder og...

læs mere
Hjælp til alvorligt syge børn

Hjælp til alvorligt syge børn

Coronaen har gjort det sværere for velgørende organisationer at samle penge ind ved f.eks. arrangementer som ikke kan holdes i år eller er væsentligt begrænsede. I forbindelse med vores fine samarbejde med McDonald’s blev vi opmærksomme på, at Ronald McDonald...

læs mere
God smag i munden med bæredygtig te fra Emeyu

God smag i munden med bæredygtig te fra Emeyu

Der er ikke noget som en kop varm og velsmagende te på en regnvåd efterårsaften. Specielt når man ved, at man kan nyde den med god samvittighed, fordi den er produceret med økologi, bæredygtighed og gode arbejdsforhold for øje. Lige præcis de tre ting var...

læs mere