KLS PurePrint deler ud af erfaring om arbejdet med Verdensmålene
De 17 Verdensmål for Bæredygtig Udvikling er en respons på, at vores planet står over for massive økonomiske, sociale og miljømæssige udfordringer. Verdensmålene definerer globale prioriteter frem mod 2030 og handler om, at alle skal trække et læs, for at vi kan nærme os ambitionerne om en bedre verden. Virksomheder spiller en central rolle i opfyldelsen af målene, det er alle enige om. Men for virksomheder kan det være svært at se, hvad de selv konkret kan få ud af de store, ambitiøse mål.
Der findes heldigvis forløbere: små og mellemstore virksomheder, der allerede er i gang med at arbejde konkret og ambitiøst med Verdensmålene, og som gerne vil dele deres erfaringer med andre. Derfor har Dansk Initiativ for Etisk Handel (DIEH) i samarbejde med Erhvervsstyrelsen udarbejdet en række virksomhedscases af danske virksomheder, som aktivt bruger Verdensmålene i forretningen, til inspiration for andre.
KLS PurePrints inspirerende succeshistorie: Stor vækst trods stigende digitalisering
En af virksomhedscasene er KLS PurePrint, der tilbage i 2007 tog en afgørende strategisk beslutning om at ”vende virksomheden på hovedet” og lagde visionen om at blive verdens grønneste trykkeri – bl.a. for at overleve i en presset dansk trykkeribranche.
Siden har KLS PurePrint taget det ene store skridt efter det andet for at nå sin vision. Det bærer nu frugt: Siden lanceringen af de 100 % bæredygtige tryksager PurePrint i maj 2015 har virksomheden fået over 100 nye kunder, som nu udgør mere end 30 procent af kundebasen. Mens mange trykkerier er lukket på grund af den stigende digitalisering, oplever KLS PurePrint en kraftig vækstkurve.
I casen kan man læse mere om, hvordan KLS PurePrint har brugt Verdensmålene til at skabe resultater, og hvilke gode råd vi giver til andre virksomheder, der gerne vil i gang.
Se også den lille film om KLS PurePrints arbejde med Verdensmålene.
Vind bogen Smag på Naturen
Vi udlodder fem eksemplarer af Naturskoleforlagets nyeste bog Smag på Naturen. KLS PurePrint trykker Naturskoleforlagets bøger, som igennem billeder og tekst lærer børn om den danske natur. I den nyeste bog i serien, Smag på Naturen, lærer de mindste hvordan...
KLS PurePrint er en del af Science Based Targets Nature
Måske du har hørt om Science Based Targets? Et globalt netværk, bestående af mere end 80 nonprofitorganisationer og missionsdrevne virksomheder, som fokuserer på et tæt samarbejde mellem virksomheder og klimaeksperter, for at sikre, at virksomhedens klimamål...
Vilde resultater: Natur i erhvervsområde gør en kæmpe forskel
Ny insekttælling viser, at indsatsen for en øget biodiversitet på Avedøre Holme har gjort en kæmpe forskel for antallet af insekter og vilde bier i området. Det gør en kæmpe forskel for biodiversiteten, når man inviterer naturen indenfor. Det viser en indsats i...