KLS PurePrint deler ud af erfaring om arbejdet med Verdensmålene

For at udbrede og aktualisere FN’s Verdensmål over for danske virksomheder, har Dansk Initiativ for Etisk Handel udarbejdet en række cases med eksempler på danske virksomheder fra forskellige brancher, der på hver deres måde bruger Verdensmålene i deres forretning. KLS PurePrint er en af dem.

De 17 Verdensmål for Bæredygtig Udvikling er en respons på, at vores planet står over for massive økonomiske, sociale og miljømæssige udfordringer. Verdensmålene definerer globale prioriteter frem mod 2030 og handler om, at alle skal trække et læs, for at vi kan nærme os ambitionerne om en bedre verden. Virksomheder spiller en central rolle i opfyldelsen af målene, det er alle enige om. Men for virksomheder kan det være svært at se, hvad de selv konkret kan få ud af de store, ambitiøse mål.

Der findes heldigvis forløbere: små og mellemstore virksomheder, der allerede er i gang med at arbejde konkret og ambitiøst med Verdensmålene, og som gerne vil dele deres erfaringer med andre. Derfor har Dansk Initiativ for Etisk Handel (DIEH) i samarbejde med Erhvervsstyrelsen udarbejdet en række virksomhedscases af danske virksomheder, som aktivt bruger Verdensmålene i forretningen, til inspiration for andre.

KLS PurePrints inspirerende succeshistorie: Stor vækst trods stigende digitalisering

En af virksomhedscasene er KLS PurePrint, der tilbage i 2007 tog en afgørende strategisk beslutning om at ”vende virksomheden på hovedet” og lagde visionen om at blive verdens grønneste trykkeri – bl.a. for at overleve i en presset dansk trykkeribranche.

Siden har KLS PurePrint taget det ene store skridt efter det andet for at nå sin vision. Det bærer nu frugt: Siden lanceringen af de 100 % bæredygtige tryksager PurePrint i maj 2015 har virksomheden fået over 100 nye kunder, som nu udgør mere end 30 procent af kundebasen. Mens mange trykkerier er lukket på grund af den stigende digitalisering, oplever KLS PurePrint en kraftig vækstkurve.

I casen kan man læse mere om, hvordan KLS PurePrint har brugt Verdensmålene til at skabe resultater, og hvilke gode råd vi giver til andre virksomheder, der gerne vil i gang.

Se også den lille film om KLS PurePrints arbejde med Verdensmålene.

Simpelts mission er at reducere plastikforbruget

Simpelts mission er at reducere plastikforbruget

  Hvad der startede som et privat nytårsforsæt tilbage i 2018, er i dag blevet til virksomheden Simpelt. Stifter af Simpelt Emma Bech Hansen ønskede at reducere plastikforbruget i hende og kærestens hverdag og hun begyndte at undersøge mulighederne for produkter...

læs mere
KLS PurePrint deltager i FSC® Ugen 2024

KLS PurePrint deltager i FSC® Ugen 2024

  I FSC Ugen 2024 sætter NGO’er og virksomheder i hele Norden fokus på betydningen af de valg, vi alle træffer i hverdagen. Når du vælger FSC®, er du f.eks. med til at gøre en forskel for natur, dyreliv og mennesker i verdens skove. FSC®-mærket sikrer ikke bare...

læs mere