NU SKAL ARBEJDET MED DE 17 VERDENSMÅL ACCELERERES – MED KLS PUREPRINT I ADVISORY BOARD

Den private sektor spiller en afgørende rolle, når De Forenede Nationers 17 verdensmål skal nås frem mod 2030. UNDP lancerer derfor SDG Accelerator. Som frontløber i arbejdet med verdensmålene er KLS PurePrint blevet udvalgt til projektets Advisory Board.

Verdensmålene – også kaldet Sustainable Development Goals (SDG) – spiller en hovedrolle i projektet SDG Accelerator, der har til formål at accelerere den private sektors engagement. Fokus er på mellemstore industrivirksomheder. I projektet skabes der synlige rollemodeller og de forretningsmæssige gevinster fremhæves, samtidig med at der lægges vægt på øget medarbejderengagement.

Projektet ønsker at vise, at det at arbejde målrettet og strategisk med verdensmålene er god forretning, og at det er muligt at skabe bæredygtig vækst og samtidig bidrage til at løse de store samfundsudfordringer og behov som Verdensmålene har sat på dagsordenen.

Hos KLS PurePrint er vi stolte over at være blevet valgt som rollemodel og ser frem til at bidrage til projektet. Foruden KLS PurePrint består Advisory Boardet af blandt andre Flemming Besenbacher fra Carlsberg fondet, som også har været formand for regeringens Advisory Board for cirkulær økonomi, samt repræsentanter fra bl.a. Novo Nordisk, Vugge til Vugge samt Millionærklubben på radio 24/7.

KLS PurePrint er i øvrigt også med i Verdens Bedste Nyheder, hvor vi fortæller, hvordan vi konkret arbejder med de enkelte verdensmål.
Patienter får friheden tilbage

Patienter får friheden tilbage

  Patienter, som er i behandling med drop, er normalt tvunget til at ligge i en hospitalsseng på et hospital. Det belaster hospitalsvæsenet og binder patienterne til deres senge. Men en genial løsning er på vej! Det danske firma OSAA Innovation har udviklet et...

læs mere
Skærm er skønt – papir er pragtfuldt!

Skærm er skønt – papir er pragtfuldt!

  Har magasiner og andre trykte medier som brochurer og kataloger en fremtid? Kan de digitale udgaver fuldstændig erstatte det trykte medie, eller er der stadig fordele ved at have et fysisk produkt i hånden? Det har vi bedt Henrik Thøgersen, magasinspecialist...

læs mere
0
    0
    Kurv
    Din kurv er tomTilbage