NU SKAL ARBEJDET MED DE 17 VERDENSMÅL ACCELERERES – MED KLS PUREPRINT I ADVISORY BOARD
Verdensmålene – også kaldet Sustainable Development Goals (SDG) – spiller en hovedrolle i projektet SDG Accelerator, der har til formål at accelerere den private sektors engagement. Fokus er på mellemstore industrivirksomheder. I projektet skabes der synlige rollemodeller og de forretningsmæssige gevinster fremhæves, samtidig med at der lægges vægt på øget medarbejderengagement.
Projektet ønsker at vise, at det at arbejde målrettet og strategisk med verdensmålene er god forretning, og at det er muligt at skabe bæredygtig vækst og samtidig bidrage til at løse de store samfundsudfordringer og behov som Verdensmålene har sat på dagsordenen.
Hos KLS PurePrint er vi stolte over at være blevet valgt som rollemodel og ser frem til at bidrage til projektet. Foruden KLS PurePrint består Advisory Boardet af blandt andre Flemming Besenbacher fra Carlsberg fondet, som også har været formand for regeringens Advisory Board for cirkulær økonomi, samt repræsentanter fra bl.a. Novo Nordisk, Vugge til Vugge samt Millionærklubben på radio 24/7.
Danmarks næststørste rejsekoncern udskifter plastserveringsbakker til bakker i Cradle to Cradle-certificeret karton
Travelheart Family, Danmarks næststørste rejsekoncern, udskifter plastserveringsbakkerne, som vi kender fra flyrejsen, med serveringsbakker i Cradle to Cradle®-certificeret karton. Navnet vil du ikke genkende fra flybilletter eller rejsebeviser, men selskaberne...
KLS PurePrints CCO Kasper Larsen er Årets ESG Frontrunner 2024
På en solbeskinnet dag i maj løb Årets SMV awardshow af stablen. Blandt de nominerede i kategorien Årets ESG Frontrunner var Kasper Larsen fra KLS PurePrint, og på trods af det stærke felt, han var oppe i mod, blev det Kasper, som kunne kalde sig for Årets ESG...
Nye regler for emballage udfordrer kosmetikbranchen: Sådan arbejder Rudolph Care med bæredygtighed
Ny lovgivning fra EU tvinger kosmetikproducenter til at tage stilling til emballagen. Hos Rudolph Care ser man de nye krav som mulighed for at arbejde endnu mere bæredygtigt. Hvordan sælger man bedst sine dyre cremer i butikkerne? Et spørgsmål, som har givet utallige...