Nu er babykalenderen også for børn
“Vi har udgivet babykalenderen siden 2003, og den er blevet Danmarks bedst sælgende forældrebog med 60.000 solgte eksemplarer fordelt over ni forskellige udgaver. I hver udgave har vi fortalt om skadelig kemi i forbindelse med småbørn og advaret mod det i børnetøj og legetøj, ligesom vi anbefaler, at man serverer økologisk mad for sine småbørn, fordi barnekroppen er meget følsom”, siger Karsten Pers, forlægger og forfatter til Babykalenderen i samarbejde med Dorte Fischer.
Men samtidig har der været kemikalier og tungmetaller i vores egen bog, som vi ikke kunne slippe for – selvom vi længe har haft et ønske om netop det. Så da vi hørte om KLS PurePrint og muligheden for at få Cradle to Cradle certificeret tryk, var det endelig en mulighed for, at vi kunne ‘walk the talk’, og det var et helt naturligt valg for os.
Vi er super glade for produktet. Når man hører om bæredygtigt tryk, tænker mange på brunt og groft papir – men sådan er det jo slet ikke. Den er om muligt endnu flottere end tidligere udgaver. KLS PurePrint har udført et fantastisk stykke arbejde. Nu håber vi bare, at vi med vores bog kan være med til at sprede budskabet om bæredygtighed i bogbranchen.”
![](https://klspureprint.dk/wp-content/uploads/babykalenderen.jpg)
Danmarks næststørste rejsekoncern udskifter plastserveringsbakker til bakker i Cradle to Cradle-certificeret karton
Travelheart Family, Danmarks næststørste rejsekoncern, udskifter plastserveringsbakkerne, som vi kender fra flyrejsen, med serveringsbakker i Cradle to Cradle®-certificeret karton. Navnet vil du ikke genkende fra flybilletter eller rejsebeviser, men selskaberne...
KLS PurePrints CCO Kasper Larsen er Årets ESG Frontrunner 2024
På en solbeskinnet dag i maj løb Årets SMV awardshow af stablen. Blandt de nominerede i kategorien Årets ESG Frontrunner var Kasper Larsen fra KLS PurePrint, og på trods af det stærke felt, han var oppe i mod, blev det Kasper, som kunne kalde sig for Årets ESG...
Nye regler for emballage udfordrer kosmetikbranchen: Sådan arbejder Rudolph Care med bæredygtighed
Ny lovgivning fra EU tvinger kosmetikproducenter til at tage stilling til emballagen. Hos Rudolph Care ser man de nye krav som mulighed for at arbejde endnu mere bæredygtigt. Hvordan sælger man bedst sine dyre cremer i butikkerne? Et spørgsmål, som har givet utallige...