Ny økologisk Mokaï lanceres med frøkort

Firmaet Cult, kendt for energidrikke og ciderprodukter, har i foråret 2017 udvidet sortimentet med en økologisk variant. Det krævede en helt speciel lancering.

MOKAÏ Økologisk Æblecider er brygget på økologiske æbler, der giver en frisk og sød cider af højeste kvalitet. Det skulle markedsføres med maner.
Trade Marketing Manager Chris Frey Etefors fra Cult siger:
” I markedsføringen har det været vigtigt for os at understrege den økologiske vinkel samt at det er en æblevariant vi har lavet. Derfor fandt vi det oplagt at få udviklet et frøkort i biologisk nedbrydeligt materiale indeholdende æblefrø. Selve postkortet har i kraft af dets opsigtsvækkende egenskab givet os en unik mulighed for at fange forbrugernes opmærksomhed, hvorved vi kan kommunikere tankerne bag MOKAÏ Økologisk Æblecider lidt dybere.”

”På kortet opfordrer vi forbrugerne til at plante deres eget æbletræ. Så kan de jo på et tidspunkt lave deres helt personlige økologiske æblecider!”, siger Chris afslutningsvis med et smil.

Frøkortene, som er leveret af KLS PurePrint, bliver delt ud ved forskellige events, givet i goodie-bags og hængt i butikkerne ved siden af firmaets produkter.

Simpelts mission er at reducere plastikforbruget

Simpelts mission er at reducere plastikforbruget

  Hvad der startede som et privat nytårsforsæt tilbage i 2018, er i dag blevet til virksomheden Simpelt. Stifter af Simpelt Emma Bech Hansen ønskede at reducere plastikforbruget i hende og kærestens hverdag og hun begyndte at undersøge mulighederne for produkter...

læs mere
KLS PurePrint deltager i FSC® Ugen 2024

KLS PurePrint deltager i FSC® Ugen 2024

  I FSC Ugen 2024 sætter NGO’er og virksomheder i hele Norden fokus på betydningen af de valg, vi alle træffer i hverdagen. Når du vælger FSC®, er du f.eks. med til at gøre en forskel for natur, dyreliv og mennesker i verdens skove. FSC®-mærket sikrer ikke bare...

læs mere