Økologiske nødder i økologisk emballage

Nøddebazaren er en online-butik med økologiske og veganske lækkerier. Man kan købe nødder og tørfrugter, der er nøje udvalgt ud fra smag, sundhed og kvalitet. Emballagen skal passe til.

“Vi er en start-up-virksomhed, og bæredygtighed og sundhed betyder meget for os. Derfor har vi af hensyn til miljøet fjernet al plastik fra vores emballage og erstattet det med bionedbrydelige alternativer i stedet. For at lykkes med det har vi i samarbejde med KLS PurePrint udviklet en bionedbrydelig og Cradle to Cradle certificeret æske til vores produkter, for vi kan se, at økologi og bæredygtighed betyder meget for vores kunder.”, siger Mads Lønnberg, stifter af Nøddebazaren.

“Når vi insisterer på at sælge økologiske og ansvarlige produkter, skal vores emballage naturligvis også være det. Det virker måske lidt sekundært, men det er med til at gøre produktet meget gennemført. Vores valg gør måske ikke den store forskel, når det kommer til den globale plastikforurening, men vi håber, at vi kan inspirere andre fødevarevirksomheder til at gøre det samme. Vi er ikke i tvivl om, at bionedbrydelig emballage er fremtidens emballage.”

Økologipionerer er gået fra gris til plante

Økologipionerer er gået fra gris til plante

I 2019 stiftede ægteparret Fie Graugaard og Ulrich Kern-Hansen virksomheden Organic Plant Protein, efter at have solgt deres andel i fødevarevirksomheden Hanegal, som de startede tilbage i 1994. Det var her, at ideen om at producere teksturerede planteproteiner opstod...

læs mere
Konkurrence: Vind Emballage hvidbog

Konkurrence: Vind Emballage hvidbog

Vi udlodder 5 eksemplarer af Emballage hvidbogen! KLS PurePrint har i samarbejde med bestyrelsesmedlem Gitte Haar, leder af Center for Cirkulær Økonomi, udgivet en Emballage hvidbog, som gennemgår de forskellige materialer til brug for emballage og opstiller nogle...

læs mere
KlimaMad.DK sælger helt vilde produkter

KlimaMad.DK sælger helt vilde produkter

I Aarhus ligger den lille virksomhed KlimaMad.DK, som siden starten i 2020 har arbejdet med visionen om, at det vil have en afgørende effekt på klimaet, hvis forbrugerne har mulighed for at vælge mellem klimavenlige fødevarer kontra mindre klimavenlige fødevarer....

læs mere
0
    0
    Kurv
    Din kurv er tomTilbage