Paradis – Økologiske råvarer og bæredygtighed går hånd i hånd
Siden starten af den første Paradis butik i Århus i år 2000, har princippet været kun at benytte friske og naturlige råvarer, samtidig med at isen skal produceres dagligt – så frisk som muligt.
I foråret 2017 er Paradis overgået til udelukkende at bruge økologisk mælk og fløde leveret direkte fra Thise Mejeri. Også rørsukkeret i isen er økologisk, ligesom deres kakao og hvide chokolade, der oven i købet også er Fairtrade certificeret.
– Da vi blev opmærksomme på, at det nu er muligt at få karton til vores sleeves, som lever fuldt op til vores ønsker om en økologisk og bæredygtig virksomhed, var vi ikke sene til at indlede en dialog med KLS PurePrint. Vi blev ved selvsyn overbevist om, at kvaliteten var helt i top, og da prisen ikke var højere end hos øvrige leverandører, startede vi vores samarbejde op.
– Vores kunder er bevidste forbrugere, som naturligvis ønsker sig den bedste og mest friske is, men de lægger også rigtig stor vægt på, at alle øvrige dele af produktet og produktionen lever op til høje etiske værdier. Økologi og Fairtrade er meget vigtige parametre, og når nu så også emballagen kan leve op til 100 % biologisk nedbrydelighed og endda er Cradle to Cradle certificeret, så går det hele op i en højere enhed for vores kunder, udtaler Kommerciel Direktør hos Paradis, Søren Falck Hansen.
Danmarks næststørste rejsekoncern udskifter plastserveringsbakker til bakker i Cradle to Cradle-certificeret karton
Travelheart Family, Danmarks næststørste rejsekoncern, udskifter plastserveringsbakkerne, som vi kender fra flyrejsen, med serveringsbakker i Cradle to Cradle®-certificeret karton. Navnet vil du ikke genkende fra flybilletter eller rejsebeviser, men selskaberne...
KLS PurePrints CCO Kasper Larsen er Årets ESG Frontrunner 2024
På en solbeskinnet dag i maj løb Årets SMV awardshow af stablen. Blandt de nominerede i kategorien Årets ESG Frontrunner var Kasper Larsen fra KLS PurePrint, og på trods af det stærke felt, han var oppe i mod, blev det Kasper, som kunne kalde sig for Årets ESG...
Nye regler for emballage udfordrer kosmetikbranchen: Sådan arbejder Rudolph Care med bæredygtighed
Ny lovgivning fra EU tvinger kosmetikproducenter til at tage stilling til emballagen. Hos Rudolph Care ser man de nye krav som mulighed for at arbejde endnu mere bæredygtigt. Hvordan sælger man bedst sine dyre cremer i butikkerne? Et spørgsmål, som har givet utallige...