The Organic Company: Godt design rimer på bæredygtighed
The Organic Company er en dansk designvirksomhed, der fremstiller tekstilprodukter til hjemmet. De arbejder med to hovedmissioner indenfor bæredygtighed: at fremme økologi og kæmpe mod overforbrug.
Af de to er det særligt økologien, der har haft stort betydning for virksomheden:
”Vi begyndte for 12 år siden fra en idé om, at økologi er vigtigt. Udover at alle vores produkter er økologiske, bruger vi derfor også mange kræfter på at sprede viden om økologi, fordi vi mener, at konventionel bomuldsproduktion er destruktiv og ødelæggende for vores planet”, forklarer Joy Vasiljev, CEO hos The Organic Company.
Udover økologien er Joy også meget bevidst om det overbrug af engangsløsninger, som karakteriserer vores samfund i dag. Derfor fokuserer The Organic Company på at levere gode og holdbare produkter, som folk forhåbentlig beholder i lang tid.
”Vi forsøger at komme overbruget til livs gennem kvalitetsprodukter, som folk værner om. Vi tror på, at hvis vi leverer gode produkter, køber folk færre af dem og har dem i længere tid.”, fortæller Joy.
Forener økologi og godt design
Ifølge Joy handler gode produkter ikke kun om det rigtige materiale, men også om det rigtige design:
”Hos The Organic Company har vi et ønske om at forene økologi og godt design. Derfor har vi tre designprincipper, som vi arbejder ud fra. Det betyder, at alle vores produkter enten skal løse et problem, opfylde et behov eller løfte en kategori.”
Disse designprincipper er med til at sikre, at The Organic Company kan levere produkter, som ikke allerede eksisterer på markedet, hvilket også har betydning i et bæredygtighedsperspektiv.
”Som danskere er vi jo ret forkælede på den måde, at vi er vant til godt design og godt håndværk. Derfor har vi også en tendens til at passe på de gode produkter og reparerer dem, når de går i stykker. På den måde kan man sige, at godt design rimer på bæredygtighed”, uddyber Joy.
Også bæredygtig lookbook
Det er dog ikke kun i deres produkter, at The Organic Company arbejder med bæredygtighed. Derimod inkorporerer de den bæredygtige tankegang i alle områder af deres forretning.
Det gælder også deres flotte kataloger og lookbooks, hvor du kan få et overblik over deres mere end 200 tekstilprodukter, som blandt andet tæller økologiske viskestykker, forklæder og karklude.
Derfor har de også valgt at få trykt deres nyeste lookbook hos KLS PurePrint. Og valget af trykkeri er ifølge Joy Vasiljev slet ikke tilfældigt:
”Vi gør vores bedste for at være bæredygtige på alle parametre, og det gælder selvfølgelig også vores tryksager. Derfor er det helt bevidst, at vi har valgt at få trykt vores lookbook 2020 hos det mest miljøvenlige trykkeri i Danmark, KLS PurePrint”.




Igennem nåleøjet: KLS PurePrint udvalgt til første runde af Science Based Targets Network
Som en af blot halvanden hundrede virksomheder globalt er KLS PurePrint udvalgt til at deltage i første runde af Science Based Targets Network (SBTN). Dette betyder, at vi ikke blot arbejder med værktøjet, men også aktivt bidrager med data og erfaringer, der er med...
Redesign har pustet nyt liv i medlemsblad
Når Astma-Allergi Danmark fire gange om året sender medlemsbladet Astma+Allergi ud til over 10.000 medlemmer, skal det være letlæseligt, relevant og af høj visuel og materialemæssig kvalitet. KLS PurePrint har i mange år stået for at trykke magasinet, og nu har...
Socialt ansvar i praksis
Hos KLS PurePrint er social ansvarlighed ikke bare noget, vi taler om – det er noget, vi handler på. Vi mener, at virksomheder spiller en vigtig rolle i at skabe muligheder for mennesker, der har svært ved at finde fodfæste på arbejdsmarkedet. Derfor har vi gennem...