Treatbox® og KLS PurePrint indgår i Japansk forskningsprojekt om reduktion af madspild
Tilbage i december 2022 blev Kasper Larsen, CCO hos KLS PurePrint, kontaktet af Kei Ikegami, forsker fra det japanske markedsundersøgelses- og konsulentbureau, Seed Planning. Forespørgslen lød på, hvorvidt Kei Ikegami og hans team måtte inddrage Treatbox® i et forskningsprojekt om madspildsreduktion og nudging, som de arbejdede på. Hos KLS PurePrint var der ingen tvivl – selvfølgelig skulle Treatbox® være med i rapporten!
KLS PurePrint i internationalt selskab
Studiet er nu afsluttet og resultatet er blevet en over 100 siders lang rapport, hvor bæredygtige løsninger fra blandt andet Nestlé, den internationale supermarkedskæde SPAR og Too Good To Go præsenteres.
Hos KLS PurePrint er vi stolte af at være en del af dette internationale selskab og samtidig at Treatbox-løsningen er nået hele vejen til Japan – og ærlig talt også en smule overraskede. Og hvis Treatbox-konceptet kan inspirere og bidrage til reduktion af madspild i Japan, har vi opnået endnu mere med konceptet, end vi havde forestillet os, da Treatbox blev lanceret.
Om Treatbox®
Bag konceptet står et partnerskab bestående af Unilever Food Solutions, REFOOD mærket og KLS PurePrint. TreatBox® er verdens første af sin slags, dokumenteret komposterbar i henhold til EU’s komposteringsstandard (EN 13432) og et helt nyt mere bæredygtigt alternativ til de traditionelle engangsdoggybags af plastic og folie.
Se hele rapporten her (rapporten er på japansk)
Udsnit fra den japanske rapport, hvor virksomhederne bag Treatbox®, KLS PurePrint, Unilever Food Solutions og Refood mærket, bruges som case
Udsnit fra rapportens indholdsfortegnelse, hvor virksomheder som Nestlé, SPAR og internationale universiteter nævnes
Aarhus Symfoniorkester har udskiftet blomster med træer for at støtte den gode sag
Blomster og chokolade er klassiske gestus-gaver. Men hos non-profitorganisationen Plant et Træ, der siden 1988 har arbejdet med at plante flere træer i Danmark til gavn for miljø og klima, ønsker man at give et alternativ til virksomheder og kulturinstitutioner. Et...
Nye emballageafgifter: Sådan får I prisrabat
Fra 1. oktober 2025 træder det udvidede producentansvar for emballage i kraft i Danmark. Det betyder kort sagt, at alle virksomheder i Danmark, der sælger produkter med emballage eller producerer emballage, nu får ansvaret for, hvad der sker med emballagen, når den...
Biodiversitet: Sådan kan I gøre en forskel
Ifølge World Economic Forum er tab af biodiversitet en lige så stor trussel for økonomien som klimakrisen. Derfor giver det både økonomisk og ESG-mæssigt god mening at begynde arbejdet med biodiversitet i jeres virksomhed. ”På lang sigt vil biodiversitetsindsatser...