Treatbox® og KLS PurePrint indgår i Japansk forskningsprojekt om reduktion af madspild

 

Tilbage i december 2022 blev Kasper Larsen, CCO hos KLS PurePrint, kontaktet af Kei Ikegami, forsker fra det japanske markedsundersøgelses- og konsulentbureau, Seed Planning. Forespørgslen lød på, hvorvidt Kei Ikegami og hans team måtte inddrage Treatbox® i et forskningsprojekt om madspildsreduktion og nudging, som de arbejdede på. Hos KLS PurePrint var der ingen tvivl – selvfølgelig skulle Treatbox® være med i rapporten!

KLS PurePrint i internationalt selskab

Studiet er nu afsluttet og resultatet er blevet en over 100 siders lang rapport, hvor bæredygtige løsninger fra blandt andet Nestlé, den internationale supermarkedskæde SPAR og Too Good To Go præsenteres.

Hos KLS PurePrint er vi stolte af at være en del af dette internationale selskab og samtidig at Treatbox-løsningen er nået hele vejen til Japan – og ærlig talt også en smule overraskede. Og hvis Treatbox-konceptet kan inspirere og bidrage til reduktion af madspild i Japan, har vi opnået endnu mere med konceptet, end vi havde forestillet os, da Treatbox blev lanceret.

Om Treatbox® 

Bag konceptet står et partnerskab bestående af Unilever Food Solutions, REFOOD mærket og KLS PurePrint. TreatBox® er verdens første af sin slags, dokumenteret komposterbar i henhold til EU’s komposteringsstandard (EN 13432) og et helt nyt mere bæredygtigt alternativ til de traditionelle engangsdoggybags af plastic og folie.

Læs mere om Treatbox® her

Se hele rapporten her (rapporten er på japansk)

Udsnit fra den japanske rapport, hvor virksomhederne bag Treatbox®, KLS PurePrint, Unilever Food Solutions og Refood mærket, bruges som case

Udsnit fra rapportens indholdsfortegnelse, hvor virksomheder som Nestlé, SPAR og internationale universiteter nævnes 

Nye emballageafgifter: Sådan får I prisrabat

Nye emballageafgifter: Sådan får I prisrabat

Fra 1. oktober 2025 træder det udvidede producentansvar for emballage i kraft i Danmark. Det betyder kort sagt, at alle virksomheder i Danmark, der sælger produkter med emballage eller producerer emballage, nu får ansvaret for, hvad der sker med emballagen, når den...

læs mere
Biodiversitet: Sådan kan I gøre en forskel

Biodiversitet: Sådan kan I gøre en forskel

Ifølge World Economic Forum er tab af biodiversitet en lige så stor trussel for økonomien som klimakrisen. Derfor giver det både økonomisk og ESG-mæssigt god mening at begynde arbejdet med biodiversitet i jeres virksomhed. ”På lang sigt vil biodiversitetsindsatser...

læs mere