Treatbox® og KLS PurePrint indgår i Japansk forskningsprojekt om reduktion af madspild
Tilbage i december 2022 blev Kasper Larsen, CCO hos KLS PurePrint, kontaktet af Kei Ikegami, forsker fra det japanske markedsundersøgelses- og konsulentbureau, Seed Planning. Forespørgslen lød på, hvorvidt Kei Ikegami og hans team måtte inddrage Treatbox® i et forskningsprojekt om madspildsreduktion og nudging, som de arbejdede på. Hos KLS PurePrint var der ingen tvivl – selvfølgelig skulle Treatbox® være med i rapporten!
KLS PurePrint i internationalt selskab
Studiet er nu afsluttet og resultatet er blevet en over 100 siders lang rapport, hvor bæredygtige løsninger fra blandt andet Nestlé, den internationale supermarkedskæde SPAR og Too Good To Go præsenteres.
Hos KLS PurePrint er vi stolte af at være en del af dette internationale selskab og samtidig at Treatbox-løsningen er nået hele vejen til Japan – og ærlig talt også en smule overraskede. Og hvis Treatbox-konceptet kan inspirere og bidrage til reduktion af madspild i Japan, har vi opnået endnu mere med konceptet, end vi havde forestillet os, da Treatbox blev lanceret.
Om Treatbox®
Bag konceptet står et partnerskab bestående af Unilever Food Solutions, REFOOD mærket og KLS PurePrint. TreatBox® er verdens første af sin slags, dokumenteret komposterbar i henhold til EU’s komposteringsstandard (EN 13432) og et helt nyt mere bæredygtigt alternativ til de traditionelle engangsdoggybags af plastic og folie.
Se hele rapporten her (rapporten er på japansk)


Udsnit fra den japanske rapport, hvor virksomhederne bag Treatbox®, KLS PurePrint, Unilever Food Solutions og Refood mærket, bruges som case

Udsnit fra rapportens indholdsfortegnelse, hvor virksomheder som Nestlé, SPAR og internationale universiteter nævnes
Igennem nåleøjet: KLS PurePrint udvalgt til første runde af Science Based Targets Network
Som en af blot halvanden hundrede virksomheder globalt er KLS PurePrint udvalgt til at deltage i første runde af Science Based Targets Network (SBTN). Dette betyder, at vi ikke blot arbejder med værktøjet, men også aktivt bidrager med data og erfaringer, der er med...
Redesign har pustet nyt liv i medlemsblad
Når Astma-Allergi Danmark fire gange om året sender medlemsbladet Astma+Allergi ud til over 10.000 medlemmer, skal det være letlæseligt, relevant og af høj visuel og materialemæssig kvalitet. KLS PurePrint har i mange år stået for at trykke magasinet, og nu har...
Socialt ansvar i praksis
Hos KLS PurePrint er social ansvarlighed ikke bare noget, vi taler om – det er noget, vi handler på. Vi mener, at virksomheder spiller en vigtig rolle i at skabe muligheder for mennesker, der har svært ved at finde fodfæste på arbejdsmarkedet. Derfor har vi gennem...