Treatbox® og KLS PurePrint indgår i Japansk forskningsprojekt om reduktion af madspild

 

Tilbage i december 2022 blev Kasper Larsen, CCO hos KLS PurePrint, kontaktet af Kei Ikegami, forsker fra det japanske markedsundersøgelses- og konsulentbureau, Seed Planning. Forespørgslen lød på, hvorvidt Kei Ikegami og hans team måtte inddrage Treatbox® i et forskningsprojekt om madspildsreduktion og nudging, som de arbejdede på. Hos KLS PurePrint var der ingen tvivl – selvfølgelig skulle Treatbox® være med i rapporten!

KLS PurePrint i internationalt selskab

Studiet er nu afsluttet og resultatet er blevet en over 100 siders lang rapport, hvor bæredygtige løsninger fra blandt andet Nestlé, den internationale supermarkedskæde SPAR og Too Good To Go præsenteres.

Hos KLS PurePrint er vi stolte af at være en del af dette internationale selskab og samtidig at Treatbox-løsningen er nået hele vejen til Japan – og ærlig talt også en smule overraskede. Og hvis Treatbox-konceptet kan inspirere og bidrage til reduktion af madspild i Japan, har vi opnået endnu mere med konceptet, end vi havde forestillet os, da Treatbox blev lanceret.

Om Treatbox® 

Bag konceptet står et partnerskab bestående af Unilever Food Solutions, REFOOD mærket og KLS PurePrint. TreatBox® er verdens første af sin slags, dokumenteret komposterbar i henhold til EU’s komposteringsstandard (EN 13432) og et helt nyt mere bæredygtigt alternativ til de traditionelle engangsdoggybags af plastic og folie.

Læs mere om Treatbox® her

Se hele rapporten her (rapporten er på japansk)

Udsnit fra den japanske rapport, hvor virksomhederne bag Treatbox®, KLS PurePrint, Unilever Food Solutions og Refood mærket, bruges som case

Udsnit fra rapportens indholdsfortegnelse, hvor virksomheder som Nestlé, SPAR og internationale universiteter nævnes 

Simpelts mission er at reducere plastikforbruget

Simpelts mission er at reducere plastikforbruget

  Hvad der startede som et privat nytårsforsæt tilbage i 2018, er i dag blevet til virksomheden Simpelt. Stifter af Simpelt Emma Bech Hansen ønskede at reducere plastikforbruget i hende og kærestens hverdag og hun begyndte at undersøge mulighederne for produkter...

læs mere
KLS PurePrint deltager i FSC® Ugen 2024

KLS PurePrint deltager i FSC® Ugen 2024

  I FSC Ugen 2024 sætter NGO’er og virksomheder i hele Norden fokus på betydningen af de valg, vi alle træffer i hverdagen. Når du vælger FSC®, er du f.eks. med til at gøre en forskel for natur, dyreliv og mennesker i verdens skove. FSC®-mærket sikrer ikke bare...

læs mere