KLS PurePrint bliver det tredje Cradle to Cradle trykkeri i Verden
Der kommer hele tiden nye Cradle to Cradle certificerede til og en af de nyeste er det store schweiziske trykkeri Vögeli AG, som dermed bliver verdens tredje Cradle to Cradle certificerede trykkeri.
Vögeli er en privat virksomhed med over 100 års tradition, men de seneste år mest kendt som en innovativ udbyder af grafisk kommunikation og bæredygtig produktion.
Netop bæredygtighed og miljøvenlig produktion har i mange år været hovedfokus for virksomheden., og produktionen er i dag ekstremt ressourcebesparende og CO2-neutral.
Senest er virksomheden blevet certificeret i henhold til verdens strengeste miljønorm, Cradle to Cradle – og indgår i samarbejdet Print the change, sammen med KLS PurePrint og Gugler fra Østrig. I fællesskab er det planen at udvikle nye, bæredygtige produkter, så det med udgangen af 2018 er muligt at levere alle grafiske produkter som Cradle to Cradle.
Fra venstre: Roswitha Sandwieser (Gugler), Markus Vögeli (Vögeli), Kasper Larsen (KLS PurePrint), Gitte Haar, Center for Cirkulær Økonomi (KLS PurePrint), Ernst Gugler (Gugler), Renato Vögeli (Vögeli)
Danmarks næststørste rejsekoncern udskifter plastserveringsbakker til bakker i Cradle to Cradle-certificeret karton
Travelheart Family, Danmarks næststørste rejsekoncern, udskifter plastserveringsbakkerne, som vi kender fra flyrejsen, med serveringsbakker i Cradle to Cradle®-certificeret karton. Navnet vil du ikke genkende fra flybilletter eller rejsebeviser, men selskaberne...
KLS PurePrints CCO Kasper Larsen er Årets ESG Frontrunner 2024
På en solbeskinnet dag i maj løb Årets SMV awardshow af stablen. Blandt de nominerede i kategorien Årets ESG Frontrunner var Kasper Larsen fra KLS PurePrint, og på trods af det stærke felt, han var oppe i mod, blev det Kasper, som kunne kalde sig for Årets ESG...
Nye regler for emballage udfordrer kosmetikbranchen: Sådan arbejder Rudolph Care med bæredygtighed
Ny lovgivning fra EU tvinger kosmetikproducenter til at tage stilling til emballagen. Hos Rudolph Care ser man de nye krav som mulighed for at arbejde endnu mere bæredygtigt. Hvordan sælger man bedst sine dyre cremer i butikkerne? Et spørgsmål, som har givet utallige...