KLS PurePrint bliver det tredje Cradle to Cradle trykkeri i Verden

Der kommer hele tiden nye Cradle to Cradle certificerede til og en af de nyeste er det store schweiziske trykkeri Vögeli AG, som dermed bliver verdens tredje Cradle to Cradle certificerede trykkeri.

Vögeli er en privat virksomhed med over 100 års tradition, men de seneste år mest kendt som en innovativ udbyder af grafisk kommunikation og bæredygtig produktion.

Netop bæredygtighed og miljøvenlig produktion har i mange år været hovedfokus for virksomheden., og produktionen er i dag ekstremt ressourcebesparende og CO2-neutral.

Senest er virksomheden blevet certificeret i henhold til verdens strengeste miljønorm, Cradle to Cradle – og indgår i samarbejdet Print the change, sammen med KLS PurePrint og Gugler fra Østrig. I fællesskab er det planen at udvikle nye, bæredygtige produkter, så det med udgangen af 2018 er muligt at levere alle grafiske produkter som Cradle to Cradle.

Fra venstre: Roswitha Sandwieser (Gugler), Markus Vögeli (Vögeli), Kasper Larsen (KLS PurePrint), Gitte Haar, Center for Cirkulær Økonomi (KLS PurePrint), Ernst Gugler (Gugler), Renato Vögeli (Vögeli)

Økologipionerer er gået fra gris til plante

Økologipionerer er gået fra gris til plante

I 2019 stiftede ægteparret Fie Graugaard og Ulrich Kern-Hansen virksomheden Organic Plant Protein, efter at have solgt deres andel i fødevarevirksomheden Hanegal, som de startede tilbage i 1994. Det var her, at ideen om at producere teksturerede planteproteiner opstod...

læs mere
Konkurrence: Vind Emballage hvidbog

Konkurrence: Vind Emballage hvidbog

Vi udlodder 5 eksemplarer af Emballage hvidbogen! KLS PurePrint har i samarbejde med bestyrelsesmedlem Gitte Haar, leder af Center for Cirkulær Økonomi, udgivet en Emballage hvidbog, som gennemgår de forskellige materialer til brug for emballage og opstiller nogle...

læs mere
KlimaMad.DK sælger helt vilde produkter

KlimaMad.DK sælger helt vilde produkter

I Aarhus ligger den lille virksomhed KlimaMad.DK, som siden starten i 2020 har arbejdet med visionen om, at det vil have en afgørende effekt på klimaet, hvis forbrugerne har mulighed for at vælge mellem klimavenlige fødevarer kontra mindre klimavenlige fødevarer....

læs mere
0
    0
    Kurv
    Din kurv er tomTilbage