Verdensmåls webshop har fået et løft – og en masse nye produkter!
Med produkter som verdensmåls-terninger, fodbolde, kaffekopper og indkøbsnet kan jeres virksomhed være med til udbrede kendskabet til verdensmålene og ikke mindst vise, at I arbejder aktivt for en mere bæredygtig fremtid.
Måske kan produkterne endda starte nye samtaler i jeres virksomhed eller inspirere jeres samarbejdspartnere til selv at arbejde med Verdensmålene.
Lige siden FN i 2015 introducerede hele verden for deres 17 verdensmål for bæredygtig udvikling, har flere og flere taget del i den bæredygtige dagsorden. Verdensmålene og deres genkendelige farvestrålende udtryk er efterhånden kendt af de fleste, og der er ikke mange, som endnu ikke er stødt på en verdensmåls pin eller et flag med de 17 farver.
Webshoppen 17verdensmål.dk gør det nemmere for virksomheder, organisationer og skoler at finde produkter til arbejdet med målene. De giver også mulighed for at vise medarbejdere og omverdenen, at de arbejder med FN’s verdensmål. Derudover er det også muligt at finde en del produkter og bøger på 17verdensmål.dk, som kan bruges i det strategiske arbejde og i læringssituationer.
Vis at I arbejder med bæredygtighed – med bæredygtige produkter
Produkterne på 17verdensmål.dk er udvalgt ud fra et kriterie om at være de mest bæredygtige på markedet. Produkterne er, hvis det er muligt, certificerede i henhold til en række af de mest relevante miljømærker og -certificeringer. Det vigtige er gennemsigtighed og dokumentation. Et godt eksempel er de nye indkøbsnet i økologisk bomuld, som både er Fairtrade og GOTS certificeret. De fleste af de produkter som KLS PurePrint selv producerer, er Cradle to Cradle certificerede, FSC certificerede og produceret CO2 neutralt.
Webshoppen blev udviklet i 2019, i tæt dialog med UNDP og flere store danske virksomheder, med et ønske om at være med til at udbrede kendskabet til FN’s 17 verdensmål, både internt i virksomhederne og i forhold til omverdenen. Ofte var det svært at kommunikere effektivt til medarbejderne, at man arbejder med Verdensmålene, og her blev især terningerne et effektivt kommunikationsredskab. Flere produkter er siden kommet til, bl.a. plakaten med alle 169 delmål, som er udviklet af Verdens Bedste Nyheder.
Over 1.200 virksomheder, organisationer, kommuner, skoler m.v. har bestilt produkter til arbejdet – hvilket vidner om en betydelig og stigende interesse for FN’ 17 Verdensmål.
Danmarks næststørste rejsekoncern udskifter plastserveringsbakker til bakker i Cradle to Cradle-certificeret karton
Travelheart Family, Danmarks næststørste rejsekoncern, udskifter plastserveringsbakkerne, som vi kender fra flyrejsen, med serveringsbakker i Cradle to Cradle®-certificeret karton. Navnet vil du ikke genkende fra flybilletter eller rejsebeviser, men selskaberne...
KLS PurePrints CCO Kasper Larsen er Årets ESG Frontrunner 2024
På en solbeskinnet dag i maj løb Årets SMV awardshow af stablen. Blandt de nominerede i kategorien Årets ESG Frontrunner var Kasper Larsen fra KLS PurePrint, og på trods af det stærke felt, han var oppe i mod, blev det Kasper, som kunne kalde sig for Årets ESG...
Nye regler for emballage udfordrer kosmetikbranchen: Sådan arbejder Rudolph Care med bæredygtighed
Ny lovgivning fra EU tvinger kosmetikproducenter til at tage stilling til emballagen. Hos Rudolph Care ser man de nye krav som mulighed for at arbejde endnu mere bæredygtigt. Hvordan sælger man bedst sine dyre cremer i butikkerne? Et spørgsmål, som har givet utallige...