Verdensmåls webshop har fået et løft – og en masse nye produkter!
Med produkter som verdensmåls-terninger, fodbolde, kaffekopper og indkøbsnet kan jeres virksomhed være med til udbrede kendskabet til verdensmålene og ikke mindst vise, at I arbejder aktivt for en mere bæredygtig fremtid.
Måske kan produkterne endda starte nye samtaler i jeres virksomhed eller inspirere jeres samarbejdspartnere til selv at arbejde med Verdensmålene.
Lige siden FN i 2015 introducerede hele verden for deres 17 verdensmål for bæredygtig udvikling, har flere og flere taget del i den bæredygtige dagsorden. Verdensmålene og deres genkendelige farvestrålende udtryk er efterhånden kendt af de fleste, og der er ikke mange, som endnu ikke er stødt på en verdensmåls pin eller et flag med de 17 farver.
Webshoppen 17verdensmål.dk gør det nemmere for virksomheder, organisationer og skoler at finde produkter til arbejdet med målene. De giver også mulighed for at vise medarbejdere og omverdenen, at de arbejder med FN’s verdensmål. Derudover er det også muligt at finde en del produkter og bøger på 17verdensmål.dk, som kan bruges i det strategiske arbejde og i læringssituationer.
Vis at I arbejder med bæredygtighed – med bæredygtige produkter
Produkterne på 17verdensmål.dk er udvalgt ud fra et kriterie om at være de mest bæredygtige på markedet. Produkterne er, hvis det er muligt, certificerede i henhold til en række af de mest relevante miljømærker og -certificeringer. Det vigtige er gennemsigtighed og dokumentation. Et godt eksempel er de nye indkøbsnet i økologisk bomuld, som både er Fairtrade og GOTS certificeret. De fleste af de produkter som KLS PurePrint selv producerer, er Cradle to Cradle certificerede, FSC certificerede og produceret CO2 neutralt.
Webshoppen blev udviklet i 2019, i tæt dialog med UNDP og flere store danske virksomheder, med et ønske om at være med til at udbrede kendskabet til FN’s 17 verdensmål, både internt i virksomhederne og i forhold til omverdenen. Ofte var det svært at kommunikere effektivt til medarbejderne, at man arbejder med Verdensmålene, og her blev især terningerne et effektivt kommunikationsredskab. Flere produkter er siden kommet til, bl.a. plakaten med alle 169 delmål, som er udviklet af Verdens Bedste Nyheder.
Over 1.200 virksomheder, organisationer, kommuner, skoler m.v. har bestilt produkter til arbejdet – hvilket vidner om en betydelig og stigende interesse for FN’ 17 Verdensmål.




FN’s Verdensmål har fået en tvilling: Inner Development Goals
Der er brug for at gentænke måden, hvorpå vi bruger os selv i arbejdslivet. Det mener en gruppe svenske forskere og konsulenter, som har udviklet Inner Development Goals (IDG), en pendant til FN’s Verdensmål. ”Skal vi lykkes med bæredygtighed i verden, må vi huske...
KLS PurePrint – fra bronze til Cradle to Cradle Guld-certificeret
KLS PurePrint blev den 4. maj 2015 Cradle to Cradle certificeret som det andet trykkeri i verden. Det var resultatet af mange års målrettet arbejde Fundamentet var et af Danmarks mest miljøbevidste trykkerier, som allerede var ISO 14001 miljøcertificeret, Svanemærket...
Verdens første Cradle to Cradle Guld-certificerede emballage til DEVI by Danfoss
Danfoss-koncernen arbejder ud fra en bæredygtighedsagenda, hvor der udvikles teknologier, med fokus på kvalitet, pålidelighed og innovation, som gør det muligt for Danfoss at hjælpe deres kunder med at skabe en mere bæredygtig verden baseret på energieffektive...