Det trykte medie lever hos Horisont Gruppen
Horisont Gruppen har været i mediebranchen i 30 år og har fulgt udviklingen inden for branchen. Hos virksomheden vægter man stadig det trykte medie højt og ser det som en del af virksomhedens tilbud – på niveau med deres online communities og nyhedsbreve.
Horisont Gruppen er en familiedrevet medievirksomhed, som leverer nyheder og baggrundsanalyser inden for udvalgte brancheområder. Horisont Gruppen har derudover etableret communities som man kan være medlem af inden for de samme brancher, og hvor man både kan få og give inspiration og viden. Virksomheden har på nuværende tidspunkt seks medier i sin portefølje: CSR.dk, Designbase, Installatør, SCM Logistik, Hair og Maritime Danmark, som alle udkommer på tværs af medier, både online og i trykte magasiner.
Det trykte medie lever
I den moderne verden hvor flere og flere processer og produkter digitaliseres, er der hårde odds mod trykte medier og senest valgte BT at stoppe produktionen af trykte aviser og blive 100% digitale. Men hos Horisont Gruppen tilbyder de kunderne en pakkeløsning, hvor de kan være i øjenhøjde med læseren, uanset alder og målgruppe. ”Det trykte medie bidrager til noget særligt og det er noget andet at sidde med den nye viden og historierne i sine hænder. Vi betragter os selv som en udbyder af online communities, men disse communities udgives også på print, hvor vi samler op på al den viden, som udkommer”, fortæller Rasmus Brylle, adm. direktør i Horisont Gruppen.
”Kunsten er at få det, som vi udgiver på print til at spille sammen med det vi udgiver online og det er en balancegang, som vi hele tiden arbejder på”, uddyber Rasmus Brylle, hvis virksomhed har eksisteret i 30 år og derved oplevet udviklingen og digitaliseringen inden for medieverdenen.
Mangeårigt samarbejde med KLS PurePrint
KLS PurePrint trykker Horisont Gruppens magasiner og samarbejdet mellem de to virksomheder har efterhånden varet i tre årtier – et samarbejde som Rasmus Brylle er yderst tilfreds med. ”Vi har samarbejdet med KLS PurePrint i 25-30 år og for mig er det et historisk og trygt samarbejde, hvor KLS PurePrint altid står klar til at løse den givne opgave”, fortæller han. Rasmus Brylle fortæller også at mediebranchen kræver omstillingsparathed og fleksibilitet, to gloser, som han forbinder med samarbejdet med KLS PurePrint. ”KLS PurePrint kender og forstår vores forretning og leverer altid, uanset om deadlines rykkes eller der opstår andre uforudsete hændelser, og blandt andet derfor holder vi godt fast i samarbejdet. Derudover mener jeg ikke, at vi kan forsvare at have mediet CSR.dk, uden selv at træffe bæredygtige valg og for mig er det naturligt at arbejde sammen med Danmarks mest fokuserede trykkeri inden for bæredygtighed”, afslutter Rasmus Brylle.
Danmarks næststørste rejsekoncern udskifter plastserveringsbakker til bakker i Cradle to Cradle-certificeret karton
Travelheart Family, Danmarks næststørste rejsekoncern, udskifter plastserveringsbakkerne, som vi kender fra flyrejsen, med serveringsbakker i Cradle to Cradle®-certificeret karton. Navnet vil du ikke genkende fra flybilletter eller rejsebeviser, men selskaberne...
KLS PurePrints CCO Kasper Larsen er Årets ESG Frontrunner 2024
På en solbeskinnet dag i maj løb Årets SMV awardshow af stablen. Blandt de nominerede i kategorien Årets ESG Frontrunner var Kasper Larsen fra KLS PurePrint, og på trods af det stærke felt, han var oppe i mod, blev det Kasper, som kunne kalde sig for Årets ESG...
Nye regler for emballage udfordrer kosmetikbranchen: Sådan arbejder Rudolph Care med bæredygtighed
Ny lovgivning fra EU tvinger kosmetikproducenter til at tage stilling til emballagen. Hos Rudolph Care ser man de nye krav som mulighed for at arbejde endnu mere bæredygtigt. Hvordan sælger man bedst sine dyre cremer i butikkerne? Et spørgsmål, som har givet utallige...