Kendt tøjbrand bliver mere bæredygtigt
Det danske modebrand Minimum, der producerer tøj til stilbevidste kvinder og mænd, lancerede i begyndelsen af 2019 deres bæredygtighedsstrategi ’Impact’. Målet er at være med til at reducere modebranchens miljøpåvirkning.
”Vi arbejder hver dag på at reducere vores miljømæssige påvirkning, lige fra lavpraktiske bæredygtige fremgangsmåder på hovedkontoret til en betydelig reduktion af vores miljøpåvirkning i produktionen. I den forbindelse er målet ikke mindst at sikre en social ansvarlighed i hele værdikæden”, udtaler adm. direktør for Minimum, Steen Engelbrecht, og fortsætter: ”Bæredygtighed er vigtigt, men det er også komplekst, og vi har et særligt ansvar i vores branche for at gøre det bedre. Med vores initiativer er vi langt fra perfekte, men vi er bedre end i går, og det stræber vi efter at være i stand til at kunne sige hver dag”.
Miljøvenligt katalog giver god mening
Som et led i Minimums bæredygtighedsstrategi har de valgt at trykke deres halvårlige kollektionsbog ”Essentials” hos KLS PurePrint. Bogen er trykt med Cradle to Cradle certificerede trykfarver på FSC-certificeret papir. Det miljøvenlige materiale komplementerer kollektionens nye og mere bæredygtige kvaliteter som blandt andet økologisk bomuld, genanvendt bomuld og genanvendt polyester.
”Det er vigtigt for os, at vi på alle områder gør, hvad vi kan for at være så ansvarlige som muligt. Derfor er det naturligt for os at vores trykte materiale også taler ind i vores rejse på vej mod at blive en mere bæredygtig og social ansvarlig virksomhed”, afslutter Steen Engelbrecht.
Fremover vil man som forbruger kunne genkende Minimums mere bæredygtige styles ved hjælp af et synligt grønt hangtag med teksten ”Impact”. På hangtagget er der en beskrivelse af produktets materialer, der klæder forbrugeren på med information om produktets bæredygtighed.
![Minimum - foto[4]_LI](https://klspureprint.dk/wp-content/uploads/Minimum-foto4_LI.jpg)
Igennem nåleøjet: KLS PurePrint udvalgt til første runde af Science Based Targets Network
Som en af blot halvanden hundrede virksomheder globalt er KLS PurePrint udvalgt til at deltage i første runde af Science Based Targets Network (SBTN). Dette betyder, at vi ikke blot arbejder med værktøjet, men også aktivt bidrager med data og erfaringer, der er med...
Redesign har pustet nyt liv i medlemsblad
Når Astma-Allergi Danmark fire gange om året sender medlemsbladet Astma+Allergi ud til over 10.000 medlemmer, skal det være letlæseligt, relevant og af høj visuel og materialemæssig kvalitet. KLS PurePrint har i mange år stået for at trykke magasinet, og nu har...
Socialt ansvar i praksis
Hos KLS PurePrint er social ansvarlighed ikke bare noget, vi taler om – det er noget, vi handler på. Vi mener, at virksomheder spiller en vigtig rolle i at skabe muligheder for mennesker, der har svært ved at finde fodfæste på arbejdsmarkedet. Derfor har vi gennem...