Kendt tøjbrand bliver mere bæredygtigt

Det danske modebrand Minimum, der producerer tøj til stilbevidste kvinder og mænd, lancerede i begyndelsen af 2019 deres bæredygtighedsstrategi ’Impact’. Målet er at være med til at reducere modebranchens miljøpåvirkning.

”Vi arbejder hver dag på at reducere vores miljømæssige påvirkning, lige fra lavpraktiske bæredygtige fremgangsmåder på hovedkontoret til en betydelig reduktion af vores miljøpåvirkning i produktionen. I den forbindelse er målet ikke mindst at sikre en social ansvarlighed i hele værdikæden”, udtaler adm. direktør for Minimum, Steen Engelbrecht, og fortsætter: ”Bæredygtighed er vigtigt, men det er også komplekst, og vi har et særligt ansvar i vores branche for at gøre det bedre. Med vores initiativer er vi langt fra perfekte, men vi er bedre end i går, og det stræber vi efter at være i stand til at kunne sige hver dag”.

Miljøvenligt katalog giver god mening

Som et led i Minimums bæredygtighedsstrategi har de valgt at trykke deres halvårlige kollektionsbog ”Essentials” hos KLS PurePrint. Bogen er trykt med Cradle to Cradle certificerede trykfarver på FSC-certificeret papir. Det miljøvenlige materiale komplementerer kollektionens nye og mere bæredygtige kvaliteter som blandt andet økologisk bomuld, genanvendt bomuld og genanvendt polyester.

”Det er vigtigt for os, at vi på alle områder gør, hvad vi kan for at være så ansvarlige som muligt. Derfor er det naturligt for os at vores trykte materiale også taler ind i vores rejse på vej mod at blive en mere bæredygtig og social ansvarlig virksomhed”, afslutter Steen Engelbrecht.

Fremover vil man som forbruger kunne genkende Minimums mere bæredygtige styles ved hjælp af et synligt grønt hangtag med teksten ”Impact”. På hangtagget er der en beskrivelse af produktets materialer, der klæder forbrugeren på med information om produktets bæredygtighed.

Økologipionerer er gået fra gris til plante

Økologipionerer er gået fra gris til plante

I 2019 stiftede ægteparret Fie Graugaard og Ulrich Kern-Hansen virksomheden Organic Plant Protein, efter at have solgt deres andel i fødevarevirksomheden Hanegal, som de startede tilbage i 1994. Det var her, at ideen om at producere teksturerede planteproteiner opstod...

læs mere
KlimaMad.DK sælger helt vilde produkter

KlimaMad.DK sælger helt vilde produkter

I Aarhus ligger den lille virksomhed KlimaMad.DK, som siden starten i 2020 har arbejdet med visionen om, at det vil have en afgørende effekt på klimaet, hvis forbrugerne har mulighed for at vælge mellem klimavenlige fødevarer kontra mindre klimavenlige fødevarer....

læs mere
KLS PurePrint: Ansvarlige valg i forbindelse med ombygning

KLS PurePrint: Ansvarlige valg i forbindelse med ombygning

Lyden af håndværkere har den seneste tid været hverdag hos KLS PurePrint på Avedøre Holme i Hvidovre, hvor en større ombygning har været i gang. Det klassiske 80’er look er blevet skiftet ud med lyse lokaler og moderne løsninger. Cradle to Cradle certificerede valg Da...

læs mere
0
    0
    Kurv
    Din kurv er tomTilbage