Kendt tøjbrand bliver mere bæredygtigt
Det danske modebrand Minimum, der producerer tøj til stilbevidste kvinder og mænd, lancerede i begyndelsen af 2019 deres bæredygtighedsstrategi ’Impact’. Målet er at være med til at reducere modebranchens miljøpåvirkning.
”Vi arbejder hver dag på at reducere vores miljømæssige påvirkning, lige fra lavpraktiske bæredygtige fremgangsmåder på hovedkontoret til en betydelig reduktion af vores miljøpåvirkning i produktionen. I den forbindelse er målet ikke mindst at sikre en social ansvarlighed i hele værdikæden”, udtaler adm. direktør for Minimum, Steen Engelbrecht, og fortsætter: ”Bæredygtighed er vigtigt, men det er også komplekst, og vi har et særligt ansvar i vores branche for at gøre det bedre. Med vores initiativer er vi langt fra perfekte, men vi er bedre end i går, og det stræber vi efter at være i stand til at kunne sige hver dag”.
Miljøvenligt katalog giver god mening
Som et led i Minimums bæredygtighedsstrategi har de valgt at trykke deres halvårlige kollektionsbog ”Essentials” hos KLS PurePrint. Bogen er trykt med Cradle to Cradle certificerede trykfarver på FSC-certificeret papir. Det miljøvenlige materiale komplementerer kollektionens nye og mere bæredygtige kvaliteter som blandt andet økologisk bomuld, genanvendt bomuld og genanvendt polyester.
”Det er vigtigt for os, at vi på alle områder gør, hvad vi kan for at være så ansvarlige som muligt. Derfor er det naturligt for os at vores trykte materiale også taler ind i vores rejse på vej mod at blive en mere bæredygtig og social ansvarlig virksomhed”, afslutter Steen Engelbrecht.
Fremover vil man som forbruger kunne genkende Minimums mere bæredygtige styles ved hjælp af et synligt grønt hangtag med teksten ”Impact”. På hangtagget er der en beskrivelse af produktets materialer, der klæder forbrugeren på med information om produktets bæredygtighed.
Danmarks næststørste rejsekoncern udskifter plastserveringsbakker til bakker i Cradle to Cradle-certificeret karton
Travelheart Family, Danmarks næststørste rejsekoncern, udskifter plastserveringsbakkerne, som vi kender fra flyrejsen, med serveringsbakker i Cradle to Cradle®-certificeret karton. Navnet vil du ikke genkende fra flybilletter eller rejsebeviser, men selskaberne...
KLS PurePrints CCO Kasper Larsen er Årets ESG Frontrunner 2024
På en solbeskinnet dag i maj løb Årets SMV awardshow af stablen. Blandt de nominerede i kategorien Årets ESG Frontrunner var Kasper Larsen fra KLS PurePrint, og på trods af det stærke felt, han var oppe i mod, blev det Kasper, som kunne kalde sig for Årets ESG...
Nye regler for emballage udfordrer kosmetikbranchen: Sådan arbejder Rudolph Care med bæredygtighed
Ny lovgivning fra EU tvinger kosmetikproducenter til at tage stilling til emballagen. Hos Rudolph Care ser man de nye krav som mulighed for at arbejde endnu mere bæredygtigt. Hvordan sælger man bedst sine dyre cremer i butikkerne? Et spørgsmål, som har givet utallige...