Kendt tøjbrand bliver mere bæredygtigt

Det danske modebrand Minimum, der producerer tøj til stilbevidste kvinder og mænd, lancerede i begyndelsen af 2019 deres bæredygtighedsstrategi ’Impact’. Målet er at være med til at reducere modebranchens miljøpåvirkning.

”Vi arbejder hver dag på at reducere vores miljømæssige påvirkning, lige fra lavpraktiske bæredygtige fremgangsmåder på hovedkontoret til en betydelig reduktion af vores miljøpåvirkning i produktionen. I den forbindelse er målet ikke mindst at sikre en social ansvarlighed i hele værdikæden”, udtaler adm. direktør for Minimum, Steen Engelbrecht, og fortsætter: ”Bæredygtighed er vigtigt, men det er også komplekst, og vi har et særligt ansvar i vores branche for at gøre det bedre. Med vores initiativer er vi langt fra perfekte, men vi er bedre end i går, og det stræber vi efter at være i stand til at kunne sige hver dag”.

Miljøvenligt katalog giver god mening

Som et led i Minimums bæredygtighedsstrategi har de valgt at trykke deres halvårlige kollektionsbog ”Essentials” hos KLS PurePrint. Bogen er trykt med Cradle to Cradle certificerede trykfarver på FSC-certificeret papir. Det miljøvenlige materiale komplementerer kollektionens nye og mere bæredygtige kvaliteter som blandt andet økologisk bomuld, genanvendt bomuld og genanvendt polyester.

”Det er vigtigt for os, at vi på alle områder gør, hvad vi kan for at være så ansvarlige som muligt. Derfor er det naturligt for os at vores trykte materiale også taler ind i vores rejse på vej mod at blive en mere bæredygtig og social ansvarlig virksomhed”, afslutter Steen Engelbrecht.

Fremover vil man som forbruger kunne genkende Minimums mere bæredygtige styles ved hjælp af et synligt grønt hangtag med teksten ”Impact”. På hangtagget er der en beskrivelse af produktets materialer, der klæder forbrugeren på med information om produktets bæredygtighed.

Simpelts mission er at reducere plastikforbruget

Simpelts mission er at reducere plastikforbruget

  Hvad der startede som et privat nytårsforsæt tilbage i 2018, er i dag blevet til virksomheden Simpelt. Stifter af Simpelt Emma Bech Hansen ønskede at reducere plastikforbruget i hende og kærestens hverdag og hun begyndte at undersøge mulighederne for produkter...

læs mere
KLS PurePrint deltager i FSC® Ugen 2024

KLS PurePrint deltager i FSC® Ugen 2024

  I FSC Ugen 2024 sætter NGO’er og virksomheder i hele Norden fokus på betydningen af de valg, vi alle træffer i hverdagen. Når du vælger FSC®, er du f.eks. med til at gøre en forskel for natur, dyreliv og mennesker i verdens skove. FSC®-mærket sikrer ikke bare...

læs mere