Kendt tøjbrand bliver mere bæredygtigt

Det danske modebrand Minimum, der producerer tøj til stilbevidste kvinder og mænd, lancerede i begyndelsen af 2019 deres bæredygtighedsstrategi ’Impact’. Målet er at være med til at reducere modebranchens miljøpåvirkning.

”Vi arbejder hver dag på at reducere vores miljømæssige påvirkning, lige fra lavpraktiske bæredygtige fremgangsmåder på hovedkontoret til en betydelig reduktion af vores miljøpåvirkning i produktionen. I den forbindelse er målet ikke mindst at sikre en social ansvarlighed i hele værdikæden”, udtaler adm. direktør for Minimum, Steen Engelbrecht, og fortsætter: ”Bæredygtighed er vigtigt, men det er også komplekst, og vi har et særligt ansvar i vores branche for at gøre det bedre. Med vores initiativer er vi langt fra perfekte, men vi er bedre end i går, og det stræber vi efter at være i stand til at kunne sige hver dag”.

Miljøvenligt katalog giver god mening

Som et led i Minimums bæredygtighedsstrategi har de valgt at trykke deres halvårlige kollektionsbog ”Essentials” hos KLS PurePrint. Bogen er trykt med Cradle to Cradle certificerede trykfarver på FSC-certificeret papir. Det miljøvenlige materiale komplementerer kollektionens nye og mere bæredygtige kvaliteter som blandt andet økologisk bomuld, genanvendt bomuld og genanvendt polyester.

”Det er vigtigt for os, at vi på alle områder gør, hvad vi kan for at være så ansvarlige som muligt. Derfor er det naturligt for os at vores trykte materiale også taler ind i vores rejse på vej mod at blive en mere bæredygtig og social ansvarlig virksomhed”, afslutter Steen Engelbrecht.

Fremover vil man som forbruger kunne genkende Minimums mere bæredygtige styles ved hjælp af et synligt grønt hangtag med teksten ”Impact”. På hangtagget er der en beskrivelse af produktets materialer, der klæder forbrugeren på med information om produktets bæredygtighed.

Moving People inspirerer til bæredygtig transport

Moving People inspirerer til bæredygtig transport

Arbejder I også med medarbejdernes valg af transportmiddel, når de skal til og fra arbejde? Og kunne I bruge inspiration til at tage det næste skridt? Så er projektet Moving People måske relevant for jer. Formålet med projektet har været at inspirere virksomheder og...

læs mere
Hjælp til alvorligt syge børn

Hjælp til alvorligt syge børn

Coronaen har gjort det sværere for velgørende organisationer at samle penge ind ved f.eks. arrangementer som ikke kan holdes i år eller er væsentligt begrænsede. I forbindelse med vores fine samarbejde med McDonald’s blev vi opmærksomme på, at Ronald McDonald...

læs mere
God smag i munden med bæredygtig te fra Emeyu

God smag i munden med bæredygtig te fra Emeyu

Der er ikke noget som en kop varm og velsmagende te på en regnvåd efterårsaften. Specielt når man ved, at man kan nyde den med god samvittighed, fordi den er produceret med økologi, bæredygtighed og gode arbejdsforhold for øje. Lige præcis de tre ting var...

læs mere
0
    0
    Kurv
    Din kurv er tomTilbage