Verdens første Cradle to Cradle Guld-certificerede emballage til DEVI by Danfoss
Danfoss-koncernen arbejder ud fra en bæredygtighedsagenda, hvor der udvikles teknologier, med fokus på kvalitet, pålidelighed og innovation, som gør det muligt for Danfoss at hjælpe deres kunder med at skabe en mere bæredygtig verden baseret på energieffektive produkter, services og løsninger.
Visionær ESG-strategi
Danfoss-koncernen præsenterede i april 2022 en ny ESG-strategi, som viser at koncernen vil tage miljø, sociale forhold og ledelsespraksis til nye højder. Hos Danfoss er ansvarlighed og bæredygtighed en integreret del af forretningen, men den nye strategi signalerer et ’step up’ for koncernen. Særligt på tre områder vil Danfoss være de bedste. For det første vil Danfoss være den bedste dekarboniseringspartner for virksomhedens kunder. Det andet område, hvor Danfoss vil være i særklasse, er på cirkulære produkter. Det tredje område er diversitet og inklusion i virksomheden.
Cradle to Cradle Guld-certificerede emballage skal understøtte globalt salg
DEVI by Danfoss producerer elvarme og i dag findes elvarmeapplikationer næsten overalt, hvor man kan forestille sig det, i og uden for boliger, offentlige bygninger, i infrastrukturen, sportsanlæg og landbruget. Elvarmeløsninger kan spille en betydelig rolle i at hjælpe med at reducere udledninger og øge energieffektiviteten i bygninger. Produkterne sælges i hele verden og dette medfører udfordringer når det kommer til genanvendelse af emballagen. ”Vi kommer til at sælge vores termostatserie i nogle lande, hvor vi ikke kan sikre os at emballagen kan blive genanvendt, men med KLS PurePrints Cradle to Cradle Guld-certificering er emballagen både bionedbrydelig og komposterbar og dette er en væsentlig grund til at vi har valgt at indgå et samarbejde med virksomheden”, fortæller Nikolai Jacobsen, og fortsætter, ”Derudover har vi været meget glade for det gode og tætte samarbejde, som vi har haft med KLS PurePrint. Især i udviklingsfasen, hvor den optimale emballageløsning til vores produkt skulle udvikles, kom den korte afstand mellem vores virksomheder os til gode, hvor vi løbende har holdt møder med KLS PurePrint”, før han afslutter,”Det kan godt være at det er det første produkt, som KLS PurePrint har trykt emballage til, men spørger du mig, så er det er nok ikke det sidste”.

Cradle to Cradle Guld-certificerede emballage.

Fra venstre John Hofstedt, EMS Specialist, trykker hos KLS PurePrint, Kristian Karlsen og Nikolai Jacobsen, Commercial Product Manager i Danfoss.

John Hofstedt, EMS Specialist.
Igennem nåleøjet: KLS PurePrint udvalgt til første runde af Science Based Targets Network
Som en af blot halvanden hundrede virksomheder globalt er KLS PurePrint udvalgt til at deltage i første runde af Science Based Targets Network (SBTN). Dette betyder, at vi ikke blot arbejder med værktøjet, men også aktivt bidrager med data og erfaringer, der er med...
Redesign har pustet nyt liv i medlemsblad
Når Astma-Allergi Danmark fire gange om året sender medlemsbladet Astma+Allergi ud til over 10.000 medlemmer, skal det være letlæseligt, relevant og af høj visuel og materialemæssig kvalitet. KLS PurePrint har i mange år stået for at trykke magasinet, og nu har...
Socialt ansvar i praksis
Hos KLS PurePrint er social ansvarlighed ikke bare noget, vi taler om – det er noget, vi handler på. Vi mener, at virksomheder spiller en vigtig rolle i at skabe muligheder for mennesker, der har svært ved at finde fodfæste på arbejdsmarkedet. Derfor har vi gennem...